10 rád ako vymyslieť PÚTAVÝ NADPIS, ktorý získa klientov z Google

Pre obchodníkov je dôležité dostať sa na prvú stranu v Google.

Aby si vás klienti na tej prvej stránke všimli, mali by ste vyzerať inak ako všetci ostatní.

Klienta by ste mali na prvý pohľad zaujať, aby ste neunikli jeho pozornosti. Jedine tak klikne na váš odkaz a skončí na vašom webe.

Ako to dosiahnuť?

Chce to  „lákavý výklad“, čiže pútavý nadpis.

Pozvite zákazníkov sexy výkladom na „nákup“

Nadpis článku funguje ako výklad v obchode. Ako to myslím?

Asi pred 15 rokmi som sa snažil jednu svetovú značku dostať na Slovensko . Ich podmienkou bolo umiestnenie v najlepšom a najväčšom obchodnom centre (byť tam, kde sú všetci) a veľkosť výkladu (byť neprehliadnuteľný).

aký nadpis zaujme klientovÁno, výklad má priamy dopad na tržby.

Svetové značky do svojich maloobchodných prevádzok vždy posielajú presný návrh, ako má výklad vyzerať. Nestačí im byť niekde v obchodnom centre.

Pokiaľ sa neodlíšia od konkurencie a nezlákajú zákazníkov výkladom,  o mnohých sa pripravia.  A oni to vedia.

Presne takto to funguje aj s nadpisom článku. Keď je tuctový, nič nevraviaci, odfláknutý, nudný, ľudia sa z výsledkov vyhľadávania na váš web neprekliknú.

To, že sa ocitnete na prvej stránke v Google, ešte nie je zárukou, že zákazníci skončia u vás. Záleží od toho, aký nadpis použijete.

Aký nadpis článku zaručene zaujme vašich zákazníkov?

Poďme sa naučiť, ako dať nadpisu tie správne grády a fíling, ktorým sa dotkneme zákazníkov.

Kvalitný nadpis článku – správny „výklad“ vášho obchodu, by mal spĺňať určité pravidlá.

1. Použite v nadpise kľúčové slovo, ale bodku na záver si odpustite

Vaši zákazníci počúvajú na kľúčové slovo. Vystihuje ich problém a okrem toho, miluje ho aj Google.  Nemýľte si nadpis s vetou. Zabudnite na bodku na konci nadpisu, nepatrí tam.

2. Nadpis by mal byť dostatočne dlhý, ale nie dlhší ako Google dovolí

Čím viac slov nadpis má, tým výstižnejší a trefnejší môže byť. Nesmie však presiahnuť maximálny počet znakov, ktorý Google akceptuje.  V opačnom prípade vám Google „skočí do úsmevu“ a nedovolí „dohovoriť“.

Nadpis sa  nezobrazí celý. Google záver odsekne a vybodkuje. Nadpis sa stane nezrozumiteľným, stratí silu a údernosť.  Nepresvedčí zákazníkov, aby naň klikli.

aký nadpis článku zaujme klienta

Ak chcete, aby vám Google nadpis neskrátil, nesmie presiahnuť určitý počet znakov. Viac o tom píšem v článku „Detail, vďaka ktorému prichádzate o návštevnosť z Google„.

3. Buďte trefný, konkrétny, nie všeobecný

SEO_optimalizacia_clankuChcete nadpisom zasiahnuť všetkých? Takto nezasiahnete nikoho! Každý hľadá taký článok, ktorý čo najvýstižnejšie a najtrefnejšie rieši to, čo ho zaujíma.

Napríklad „Ako obchodovať“ je veľmi všeobecný titulok. Hovorí všetko a vlastne nič. Ale „Ako zvládať námietky pri obchodnom rozhovore“ je úplne konkrétny a jasný názov článku.

Nebojte sa osloviť menšiu, ale konkrétnu skupinu ľudí, ktorých spája rovnaký problém. Menej je niekedy viac.

4. Vyvolajte záujem, zvedavosť, ale neprezraďte riešenie

Ak použijeme nadpis „Len praxou sa zbavíte strachu z obchodných stretnutí“, čitateľ už nemá potrebu čítať váš článok. V nadpise ste mu prezradili celú pointu.

Nadpisom „Naučím vás, ako sa zbaviť strachu z obchodných stretnutí“ povieme, že to ide. Ako to treba spraviť, nadpis neprezrádza. Klienti si preto článok veľmi radi prečítajú.

5. Radšej hovorový výraz alebo metafora ako príliš odborné slovo v nadpise

aký nadpis článku zaujme klientovNamiesto „Ako dosiahnuť konverziu?“ použite „Ako z návštevníkov webu urobiť platiacich zákazníkov?

Ak nebudete hovoriť rečou vašich zákazníkov, nikto vás nebude čítať.

A okrem toho, tváriť sa príliš múdro, nie je na prospech veci ani v obsahu článku.

Radšej použite hovorové slovo alebo metaforu a odľahčite nadpisom celý článok.  Napríklad: „Expertný návod, ako dáte šťavu obchodnému stretnutiu aj textom na webe„.

6. Nezavádzajte ľudí, lebo vás znenávidia

Stalo sa vám, že vás zaujal nadpis v Novom čase, začítali ste sa a zistili ste, že ten nadpis bol úplne od veci? V článku ste sa to, na čo vás nalákali, vôbec nič nedozvedeli? Možno vás to riadne naštvalo a vytočilo. Áno, média to robia, ale vy to nerobte. Namiesto fanúšikov si takto narobíte nepriateľov.

7. Použite emóciu alebo dej vždy, keď je to možné

Namiesto „Tieto slová sú pre web nevhodné“, použite „Týmto slovám sa na webe určite vyhnite“.

Nevyhýbajte sa expresívnym výrazom a slovám, ktoré vzbudzujú emóciu: „Hurá, jediná účinná motivácia na chudnutie“.

8. Používajte čísla a otázky

aký nadpis článku zaujme klientov

„Ako sa naučiť sporiť?“

„Ako schudnúť bez držania drastických diét?“

„5 základných pravidiel anglickej gramatiky“

„7 rád, ako si správne vybrať notebook“

„Chcete schudnúť? Vo videu prezradím 5 tipov ako to ľahko zvládnete“

9. Vypustite z titulku nič nehovoriace a prázdne slová

Prečítajte si nadpis článku znova a znova. Zamyslite sa, čo je v ňom zbytočné a vypustite to. Vynechajte omáčky.

10. Odporúčané slová

Neviete si dať rady s nadpisom? Vyskúšajte niektorý  z týchto tipov a doplňte ho:

Návod, ako si ľahko poradiť s…, Skvelé tipy na…, Geniálne rady profesionála…, S týmto unikátnym návodom…, Vyskúšajte overené triky…, Prezradím vám originálny…, Pozor, toto skutočne funguje v…,  Toto potrebujete vedieť, aby…, Odhalím vám tajomstvo…, Presvedčte sa…

Dajte nadpisu silu

Sila vášho nadpisu rozhoduje o tom, či si ľudia kliknú na váš odkaz v Google. Môžeme ju prirovnať k sile výkladu v obchode. Len správny výklad nás zláka nazrieť do obchodu. Len správny nadpis nás zláka začítať sa do článku.

Aby ste sa s vašim nadpisom nestratili v dave a  dotkli sa vášho potenciálneho zákazníka, treba dodržiavať pravidlá, ktoré ste aj s príkladmi našli v tomto článku. Ak ich do svojich nadpisov zapracujete, privediete vašich zákazníkov z Google priamo na vašu stránku.

A nezabudnite: Aby si vaše nadpisy zákazníci všimli, mali by ste byť na prvej stránke v Google. Ako to spraviť, sa dozviete v mojom ebooku zdarma. Vo výsledkoch vyhľadávania sa tak dostanete čo najvyššie. Ak ešte k tomu budete používať trefné nadpisy, vaše články budú viac čítané a weby viac navštevované.

Stiahnite si ebook zdarma a napíšte mi vaše skúsenosti, ako dostať web na vyššie pozície v Google.

Image Map

Martin Mažár je mentor, ktorý pomáha expertom, koučom a online podnikateľom budovať stabilné a vysokozárobkové podnikanie. Učí ich, ako využiť silu e-mailovej databázy, kvalitného produktového portfólia a predajných kampaní — aby si vedeli systematicky plánovať svoj príjem a splniť si sny. Je autorom programov ako Rekordná kampaň, 10-tisícová e-mailová databáza a 60-minútová predajná stránka. Viac o ňom nájdeš na martinmazar.sk.

Komentáre

Pridať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

  • Stiahni si zdarma:
    10-minútový plánovač príjmov

    Za 10 minút si naplánuješ, koľko chceš zarobiť a zároveň aj ako na to.

    Stiahnuť plánovač

  • Kto som

    Učím expertov, ako systematicky zarábať online cez emailovú databázu, produktové portfólio a predajné kampane.

    Viac ako 50 000 ľudí prešlo mojimi kurzami. Klientom som pomohol zarobiť cez 30 miliónov eur.

    Viac o mne

  • Reálne výsledky klientov

    Braňo Mráz
    Mentor blahobytu
    „Za 6 mesiacov sme vďaka kampani predali 19 high-ticket členstiev a zarobili 111 500 €.“
    Braňo Mráz
    Simona Chicevič
    Expertka na výchovu detí
    „Zo 17 kontaktov na 20 000 a viac ako 1000 nových klientov za rok.“
    Simona Chicevič
    Jarka Hritzová a Juraj Freyer
    Výživoví mentori
    „Webinárový automat nám každý mesiac prináša stabilné príjmy bez naháňania.“
    Jarka Hritzová a Juraj Freyer

    Zaujali ťa tieto výsledky?

    Klikni sem a pozri si ďalšie príbehy klientov. Možno medzi nimi nájdeš presne to, čo potrebuješ aj ty.

    Programy