Ako reagovať na námietky v predajnom rozhovore aj bez brutálnych komunikačných schopností?

Námietky sú jedny z najťažších situácií, s ktorými sa obchodníci v predaji stretávajú.

Keď klient vysloví námietku: „Ja si to rozmyslím“ alebo „Je to drahé,“ tak mnohí obchodníci nevedia ako majú reagovať, a preto ich rozhovor s klientom často skončí neúspešne.

Námietku treba najskôr prijať a až potom argumentovať

Spôsobov, ako zvýšiť predaj, je viac.

Správna reakcia na námietku patrí k jednému z najjednoduchších spôsobov ako môžete zvýšiť predaje a tým aj svoj príjem.

Na to, aby ste zarobili viac, vám netreba kontaktovať väčší počet klientov, netreba sa stretnúť s viac ľuďmi, stačí sa len naučiť správne reagovať na námietky, s ktorými sa pravidelne stretávate.

Jedna zo štatistík hovorí, že 50 % obchodov sa uzatvára po tretej námietke.

Takže naučiť sa zvládať námietky je kľúčové, keď chcete viac zarábať, ale nechcete zvyšovať svoje aktivity – ako je počet stretnutí alebo počet oslovení.

Postup ako reagovať na námietky

Postup reakcie na námietky na obchodnom stretnutí pozostáva zo 4 krokov:

  1. Prijatie námietky

Prijatie vyslovenej námietky klienta neznamená, že s ňou musíte súhlasiť. Len jednoducho akceptujete názor klienta. V praxi to môže vyzerať takto:

„Rozumiem, že na prvý pohľad sa to tak môže zdať.“ Alebo: „Je rozumné nad vecami dobre porozmýšľať.“

Vďaka tomu, že námietku najskôr prijmete, si pripravíte pôdu, pre jej úspešné zvládnutie. Prijatie námietky vám tiež pomôže, aby ste sa nedostali do „stretu argumentov“ a emocionálne pripravili klienta na svoju argumentáciu.

  1. Konkretizácia námietky

Cieľom konkretizácie námietky je zistiť, čo sa skutočne za námietkou skrýva. Často totiž existuje viac výkladov námietky.

Napríklad, ak klient vysloví námietku:

„Je to drahé.“

Môže tým myslieť, že u konkurencie majú podobnú službu za nižšiu cenu, alebo že vzhľadom na jeho finančné možnosti  je to veľký obnos peňazí, alebo že daný produkt (alebo služba) nemá v jeho očiach takú hodnotu, akú si obchodník za ňu pýta.

Takže ak sa chcete vyhnúť neúspechu a zbytočnej argumentácie, tak odporúčam začať pátrať po skutočnej príčine námietky.

Nie je to nič ťažké.

Stačí len položiť správnu otázku, ktorá vám poskytne viac informácii. Vďaka tomu váš argument bude o veľa účinnejší. Tu je príklad frázy, ktorú môžete použiť:

Smiem sa spýtať, čo vás vedie k tomuto názoru?“

Samozrejme nie je to jediná otázka, ktorú môžete použiť. Tých otázok je viac a výber správnej otázky, závisí od námietky, ktorú vám klient položí.

Preto vám odporúčam, sadnite si na chvíľku, vypíšte si všetky námietky, ktoré najčastejšie dostávate a pouvažujte, čo by ste sa mohli klienta spýtať, aby ste zistili príčinu námietky.

  1. Argumentácia na námietku

Potom čo zistíte, čo sa skutočne skrýva za námietkou, je na rade argumentácia. Teraz použite svoje argumenty, aby ste vniesli nový pohľad na danú námietku a klienta ste presvedčili.

Kľúčové je, aby ste sa nesnažili klienta „prečúrať“, ale skutočne ho presvedčiť. Pretože zákazníci si váš produkt nekúpia pre zodpovedané námietky, ale pre je ho prínosy.

Takže odpovede na námietky formulujte  tak, aby presviedčali a nie „ukecali“ klienta.

  1. Overenie zvládnutia námietky

V závere správnej reakcie na námietky je ešte dôležité, aby ste si overili, či ste námietku skutočné zvládli a klienta presvedčili. Môžete to urobiť napríklad pomocou týchto otázok:

„Čo si o tom myslíte?“ Alebo: „Dáva vám to zmysel?“

Ak odpoveď klienta nie je jednoznačná, znamená to, že námietka ešte nebola vyriešená. Mali by ste sa teda ďalej pýtať, aby ste určili skutočnú príčinu námietky a tu následne zodpovedali.

Do praxe

Zvládanie námietok nie je žiadna raketová veda. Vyžaduje si to len vyčleniť si čas na prípravu a reakcie na námietky sa naučiť naspamäť.

Tento postup, ktorý ste si prečítali, predstavuje univerzálny spôsob zvládania námietok.

Nie je to však jediný spôsob.

Napríklad v online kurze Predaj 2.0 učím celkovo 5 spôsobov zvládania námietok a moji študenti ich používajú vždy podľa druhu a závažnosti námietky. Vďaka tomu sú v zvládaní námietok o veľa úspešnejší, než iní obchodníci.

Štítky:

Martin Mažár je mentor, ktorý pomáha expertom, koučom a online podnikateľom budovať stabilné a vysokozárobkové podnikanie. Učí ich, ako využiť silu e-mailovej databázy, kvalitného produktového portfólia a predajných kampaní — aby si vedeli systematicky plánovať svoj príjem a splniť si sny. Je autorom programov ako Rekordná kampaň, 10-tisícová e-mailová databáza a 60-minútová predajná stránka. Viac o ňom nájdeš na martinmazar.sk.

Komentáre
  1. Spätné upozornenie: Ako reagovať na námietky

Pridať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

  • Stiahni si zdarma:
    10-minútový plánovač príjmov

    Za 10 minút si naplánuješ, koľko chceš zarobiť a zároveň aj ako na to.

    Stiahnuť plánovač

  • Kto som

    Učím expertov, ako systematicky zarábať online cez emailovú databázu, produktové portfólio a predajné kampane.

    Viac ako 50 000 ľudí prešlo mojimi kurzami. Klientom som pomohol zarobiť cez 30 miliónov eur.

    Viac o mne

  • Reálne výsledky klientov

    Braňo Mráz
    Mentor blahobytu
    „Za 6 mesiacov sme vďaka kampani predali 19 high-ticket členstiev a zarobili 111 500 €.“
    Braňo Mráz
    Simona Chicevič
    Expertka na výchovu detí
    „Zo 17 kontaktov na 20 000 a viac ako 1000 nových klientov za rok.“
    Simona Chicevič
    Jarka Hritzová a Juraj Freyer
    Výživoví mentori
    „Webinárový automat nám každý mesiac prináša stabilné príjmy bez naháňania.“
    Jarka Hritzová a Juraj Freyer

    Zaujali ťa tieto výsledky?

    Klikni sem a pozri si ďalšie príbehy klientov. Možno medzi nimi nájdeš presne to, čo potrebuješ aj ty.

    Programy