Pozrite si ZDARMA môj webinár
Ako získavať 10-tky klientov
zo sociálnych sietí bez otravovania ľudí
(a zarobiť si ako nikdy predtým)?
Predstavte si, že sa zákazník nevie odtrhnúť od vašej predajnej stránky.
Ihneď ho zaujme a začne čítať. Hltá slovo za slovom. Pokračuje odstavec po odstavci a ani mu nenapadne odísť. A keď sa dostane na koniec, bez zaváhania kliká na Objednať a dáva vám svoje peniaze…
Krásna predstava, však?
Takmer vás vidím, ako sa pri nej zasnene usmievate.
Nebudem sa vás teraz pýtať hlúpe otázky ako: “Chceli by ste, aby aj vaša predajná stránka bola takáto neodolateľná?”
Samozrejme, že chceli. A ja vám v najbližších riadkoch ukážem 4 tipy, ktoré ju postrčia tým správnym smerom.
V prvom kroku zákazníka vtiahne do deja. V druhom ho odzbrojí, potom mu nedá príležitosť odísť a nakoniec ho dovedie presne tam, kam chcete.
Poznámkové bloky a perá si nechajte v šuplíku. Nebude to totiž žiadna nudná teória, ale extra-praktické tipy, ktoré môžete hneď vyskúšať.
Ste pripravení?
Tak poďme na to:
Rozhodli ste sa napísať si texty na svoju webstránku sami. Čím začnete?
Asi nadpisom. A možno aj obrovskou chybou.
Množstvo podnikateľov totiž nadpis odbije za pár sekúnd. Napíšu prvé, čo im napadne a idú ďalej.
Napríklad, ak ponúkajú výživové doplnky, tak ich nadpis vyzerá nejak takto:
Ale väčšine potenciálnych zákazníkov to asi nič nehovorí. Nevedia, čo je to echinacea. A nevidia dôvod, prečo by mali mrhať svojím drahocenným časom a čítať ďalej. A tak klikajú na malý krížik v rohu a odchádzajú…
Profesionálny copywriter však vymýšľaním nadpisu strávi aj 30 – 60 minút a spíše si aspoň 25 verzií, aby potom vybral tú najlepšiu!
Prečo?
Lebo veľmi dobre vie, že bežne si nadpis prečíta 8 z 10 čitateľov, ale len 2 z 10 pokračujú v čítaní stránky. To znamená, že ¾ ľudí po prečítaní nadpisu odchádzajú. Nepresvedčil ich, aby zostali a čítali ďalej.
Keby teda spomínaný obchodník s výživovými doplnkami využil služby copywritera (alebo sa naučil umeniu písania neodolateľných nadpisov), mohol by výsledok vyzerať napríklad takto:
Cítite ten rozdiel, však?
Asi vám nemusím vysvetľovať, že tento nadpis zaujme oveľa viac. Núti čitateľa kliknúť a čítať ďalej, aj keď pred chvíľou ani netušil, že by ho mohla zaujímať nejaká echinacea.
Chcete vedieť, aké nadpisy používam na svojich predajných stránkach ja? Pozrite si napríklad túto. Tak čo, donútil vás čítať ďalej? 🙂
Varovanie: Nikdy v nadpise nesľubujte niečo, čo potom nesplníte. Vaši potenciálni zákazníci nie sú hlúpi. Keď zistia, že ste ich oklamali, nebudú vám už dôverovať. A s predajmi sa môžete rozlúčiť…
Napríklad, ja som vám v nadpise sľúbil 4 spôsoby ako okamžite vylepšiť vašu predajnú stránku. A to aj dodržím. Takže tu je prvý z nich:
Prečítajte si nadpis na svojej predajnej stránke. Je dostatočne pútavý? Núti vás čítať ďalej?
Ak nie, nevadí. Na internete nájdete množstvo nápadov na neodolateľné nadpisy. Môžete si však ušetriť čas googlením a využiť nasledujúci vzorec, ktorý funguje vždy:
Neodolateľný nadpis = Úžitok + Čas – Námietka
Napíšte, ako váš produkt pomôže zákazníkovi, pridajte čas, za ktorý vyrieši jeho problém a nezabudnite dodať, že to bude bez toho, čo nenávidí.
Príklad ste už videli: Ako sa účinne zbaviť chrípky už za jeden deň bez užívania liekov.
Predstavte si, že hľadáte dobrú cukráreň.
Natrafíte na dve, hneď vedľa seba. Nakuknete do prvej a vidíte, že je úplne prázdna. Za to v druhej si nemáte kde sadnúť a musíte čakať, kým sa nejaký stôl uvoľní.
V ktorej budú podľa vás lepšie koláče?
– – – – –
Názory druhých (dokonca cudzích) ľudí nás ovplyvňujú viac, ako si niekedy dokážeme pripustiť.
A šikovný obchodník to vie využiť vo svoj prospech.
Ako?
Tak, že na svoju predajnú stránku vloží silný a presvedčivý sociálny dôkaz.
Sociálny dôkaz je niečo, čo zákazníkovi ukáže, že nie je sám. Že tento produkt si už v minulosti kúpili aj iní, že s ním boli spokojní a že im pomohol.
Je najlepšou odpoveďou na otázky, ktoré v hlave víria každému potenciálnemu zákazníkovi:
A vedeli ste, že až 70% ľudí verí názorom a recenziám ostatných zákazníkov? Aspoň tak tvrdí anketa medzi 28000 užívateľmi z 56 krajín z roku 2009.
Jedno slovo zákazníka je teda presvedčivejšie ako vašich 1000 (tak približne).
Ako teda taký sociálny dôkaz vyzerá? Napríklad takto:
Varovanie: Nikdy si referencie nevymýšľajte ani ich neupravujte! Čím autentickejšie znie, tým lepšie. A zopár negatívnych názorov jej len dodá na dôveryhodnosti.
Pridajte svoje referencie a recenzie na vašu predajnú stránku.
Kam? Najlepšie tam, kde podporia vaše tvrdenia. Alebo na miesta, kde cítite, že by zákazník mohol mať otázky či námietky a potrebuje trochu popostrčiť.
“Fajn, Martin, ale ja žiadne referencie nemám…”
Tak teraz je najlepší čas to napraviť. Nájdite si zoznam vašich zákazníkov a pošlite im krátky e-mail s dotazníkom a prosbou o spätnú väzbu.
Pretože kto si referencie nevypýta, ten ich nemá. A kto ich nemá, nuž… tomu sa predáva omnoho, omnoho ťažšie.
Väčšina ľudí na internete nečíta, iba text prebehnú očami.
Veď buďte úprimný. Vy by ste sa začítali do predajnej stránky, ktorá vyzerá nejak takto?
Ak ste ako ja, tak vás rozboleli oči už len pri pomyslení, že by ste to všetko museli čítať riadok po riadku.
Webstránka vytapetovaná tonami neprehľadného textu je skvelým spôsobom, ako odradiť jej návštevníkov od čítania (a nákupu).
Naopak, informácie podávané v malých dávkach im pomôžu skákať očami z jednej na druhú, postupne až do konca.
Hneď je to lepšie, no nie?
Inšpiráciu môžete načerpať aj na jednej z mojich predajných stránok.
Náhodný okoloidúci sa začítal do vašej predajnej stránky a teraz je na konci. Presvedčili ste ho. Zostáva mu už len posledný krok.
Potrebujete už len poslednú ingredienciu. Tú, ktorá zmení návštevníka na zákazníka.
Dámy a páni, mám tú česť vám predstaviť: výzvu k akcii.
Výzva k akcii je to, kde zákazníkovi poviete, čo má robiť.
Bez nej si čitateľ na konci pomyslí: “Fajn, to bolo pekné… Ale kde som to prestal? Aha, jasné, chcel som poslať e-mail klientovi…”
A už je nenávratne preč. A pritom bol už tak blízko, stačilo ho iba trošku postrčiť.
Možno sa vám úplne nepozdáva nápad, že by ste mali ľuďom hovoriť, čo majú robiť. Nebudete svojim zákazníkom predsa rozkazovať.
Fajn. Ale videli ste už niekedy takúto výzvu k akcii?
Výzva k akcii nemusí byť hneď agresívna. Stačí, keď ľudí jednoducho a stručne pozvete, aby si niečo stiahli, potvrdili alebo sa niekde prihlásili.
A budete prekvapení, aký obrovský účinok to na ľudí má. Niektorí dokonca tvrdia, že výzva k akcii je najdôležitejšia časť predajnej stránky!
A existuje veľa spôsobov, ako môže takáto výzva vyzerať:
Verím, že nejakú výzvu k akcii už na svojej predajnej stránke máte. Skúste ju však vylepšiť, aby bola ešte účinnejšia a predávala ešte viac.
Ako prvé môžete zmeniť farbu tlačidla, aby bolo výraznejšie. Tým najdôležitejším je však samotný text:
Sľúbil som vám 4 overené tipy.
A naozaj boli. Všetko, čo ste sa dnes naučili, je overené obchodníkmi a marketérmi z celého sveta.
Ale…
Existuje ešte množstvo iných spôsobov, ako urobiť predajnú stránku údernejšiu a účinnejšiu. A niektoré z nich pre vás môžu fungovať lepšie ako pre iných obchodníkov. Niektoré zase menej.
Preto sa nebojte skúšať, vylepšovať a testovať. Môžete tak získať omnoho viac zákazníkov pri rovnakej návštevnosti stránky a pri rovnakých výdajoch za reklamu. To neznie zle, však?
Martin, toto sú naozaj dobré …stručne a jasne definované rady „. Ďakujem a odporúčam všetkým ktorý chcú vylepšiť svoju web stránku. Silveszter
Ďakujem krásne, som rád, že sa vám článok páčil 🙂 Inak toto sú len základné tipy, detailnejšie a riadne do hĺbky sa tomu venujeme na školení „Texty, ktoré predávajú“. Viac info tu: http://fbautomat.sk/seminar-copywriting-1-1/
Užitečný text!
Dobre rady.