Pozrite si ZDARMA môj webinár
Ako získavať 10-tky klientov
zo sociálnych sietí bez otravovania ľudí
(a zarobiť si ako nikdy predtým)?
Keď som pred 16 rokmi nastúpil do poisťovne ako poisťovací poradca, tak prvú vec, ktorú mi povedali, bolo:
“Napíš si zoznam všetkých svojich priateľov.”
V niektorých firmách tomu hovoria “Projekt 100”, pretože si máte napísať svojich 100 priateľov, inde tomu hovoria “Zoznam 250”, pretože si nemáte napísať 100, ale 250 priateľov.
Aj po vás to chceli?
Je to proste bežná prax, keď nastúpite do MLM firmy alebo na nejakú obchodnícku pozíciu, kde je vašim cieľom predávať produkty svojim priateľom.
Keď som si napísal zoznam všetkých svojich priateľov, tak mi povedali, že teraz ich mám všetkých obvolať.
“Tento zoznam je tvoj poklad a pomôže ti zarobiť veľký balík peňazí”
A je to pravda, za predpokladu, že viete telefonovať, presvedčiť klienta, zvládať námietky a tiež si pýtať odporúčania.
Tiež mi povedali, že vždy na konci stretnutia si mám vypýtať od klienta odporúčania. Tieto odporúčania sú nevyčerpateľný zdroj klientov.
“Ak si ich budeš pýtať, tak vždy budeš mať komu volať.”
Nie vždy to tak bolo, ale odporúčania mi skutočne pomáhali, aby som mal komu na druhý deň zavolať.
Občas sa mi stalo, že sa aj odporúčania minuli. Vtedy som musel použiť inú techniku. Moja obľúbená technika bola “Technika Rošáda”, pomocou ktorej som sa dostal zväčša k stovke ďalších kontaktov a kolobeh mohol pokračovať.
Keď používate tieto “staré techniky” z pred 16 rokov, tak narážate často na odpor. V skutočnosti tie techniky sú o veľa staršie. Napríklad technika “Zoznamu 250” pochádza zo 70-tych rokov minulého storočia.
Používal ju Joe Girard – inak v tom čase najlepší predajca na svete. To je aj dôvod, prečo sa táto technika tak rozšírila po svete.
Čo si ale treba uvedomiť. Joe Girard žil v dobe, keď mať televízor bola vzácnosť, ľudia nemali mobily a neexistoval internet.
Pamätáte si na tú dobu?
Ja teda nie (narodil som sa v roku 1980), ale môžeme sa spýtať svojich rodičov.
Nechcem tým teraz povedať, že “Zoznam 250 nefunguje”, alebo že telefonovaním si nedohodnete stretnutie, alebo že pýtanie odporúčaní je blbosť. To nechcem povedať!
Čo však musím povedať, že tieto staré techniky predaja sú stále funkčné, avšak už nie také účinné.
Potvrdzujú to aj obchodníci, ktorí dlhé roky robia obchod a zažili aj “staré časy.” Napríklad Janka (dlhoročný obchodníčka) mi na otázku: “Napíšte mi do komentárov, čo si myslíte, že platilo v minulosti a dnes už neplatí?” napísala:
“Určite voľakedy sa robil biznis ľahšie a mne platilo 10/5/3 dnes je to omnoho ťažšie asi 20/5/2.Preto sa viac venujem svojim stálym klientom.”
Jej komentár a aj ďalšie odpovede nájdete po kliknutí na nasledujúci obrázok:
Ak zrovna nepatríte k tým, ktorí dlhé roky robia obchod a majú stálu klientelu, tak treba sa prestať len spoliehať na staré techniky predaja a začať využívať moderné – napr. Internet, Facebook, Email, Blog a Web.
Nechcem po vás, aby ste zahodili to, čo už viete a prestali si pýtať odporúčania a telefonovať – to nie je. Ale aby ste do svojej každodennej činnosti zaradili aj niektorú z nových techník.
Napríklad môžete začať vyhľadávať kontakty na Facebooku. Toto keď niekomu poviem, tak na mňa pozerá ako by som bol z inej planéty. A ja aj trocha som :), pretože dnes využívam internet na získavanie klientov a to isté učím obchodníkov.
Všetko sú to veci, ktoré pochádzajú z mojej praxe a bežne sa neučia na firemných školeniach.
Napríklad spomínané vyhľadávanie na Facebooku.
Existuje jeden nástroj, pomocou ktorého môžete na Facebooku vyhľadať ľudí, ktorý spĺňajú kritéria vášho potenciálneho klienta, napísať mu priamo na Facebooku (alebo mu zavolať) a dohodnúť si s ním stretnutie.
Šanca, že uspejete je o veľa vyššia, pretože o tomto človeku už máte informácie. Takže lepšie môžete zvoliť dôvod stretnutia a zaujať ho.
Tu je príklad:
Ak pracujete v MLM, a živíte sa tým, že predávate výživové doplnky na chudnutie, tak do tohto špeciálneho vyhľadávača zadáte:
Vyhľadávať (Search for): Ľudia, ktorí nie sú moji priatelia na Facebooku (Non-friends)
Pohlavie (Gender): žena (Women)
Interest: chudnutie-ako.sk
a kliknite na tlačítko “Find People!.
Ak chcete detailnejšie triediť ľudí, tak môžete zvoliť napríklad z akého mesta sú, aký je ich vek, v akej firme pracujú, či majú mať vysokoškolské vzdelanie atď. Tých možností je naozaj viac.
Následne vám Facebook “vypľuje” zoznam všetkých ľudí, ktorí spĺňajú dané kritéria. Všimnite si, že Facebook vám okrem mien ľudí, ukáže ich fotku, z ktorého mesta sú, čo robia, akí sú vaši spoloční priatelia – podľa toho, aké informácie majú verejné. Keď chcete viac informácií, tak jednoducho kliknete na ich profil.
Dobré, že? 🙂
Skvelé je aj to, že môžete ihneď poslať človeku správu na Facebooku. Tá správa síce spadne do iného priečinka na Facebooku, ale človeku príde upozornenie, že niekto ho žiada o kontakt a poslal mu správu.
Toto je len jeden zo spôsobov ako využiť internet (v tomto prípade Facebook) v praxi obchodníka. Tých možností je samozrejme viac a učím ich všetky vo svojich kurzoch.
Ďalej si môžete založiť svoju facebookovú stránku. Behom pár minút to zvládne každý. A následne na ňu pridávať príspevky a vďaka tomu získavať klientov. Tak ako to robí Evka Miklušková.
Evka si urobila fanpage (facebookovú stránku) Chudnite s radosťou a v priemere sa jej ozývajú 3 – 5 klienti denne.
Skvelé, že 🙂
Rozhovor s Evkou Mikluškovou o tom ako to dosiahla a čo robí, si môžete prečítať tu.
Inak počuli ste o tom, že veľmi ľahko môžete zistiť, kto je fanúšikom vašej fanpage (facebookovej stránky) a potom ich trebárs osloviť. Či už priamo na Facebooku pomocou správy alebo im zatelefonovať. To ktorú možnosť si vyberiete je na vás. Závisí to od toho, čomu viac holdujete, či telefonátom alebo písaniu.
Tých možností ako využiť internet na získavanie klientov je naozaj veľa. Žiaľ, nedajú sa všetky spomenúť a rozobrať v jednom článku, preto sa im detailnejšie venujem v mojich kurzoch.
Cieľom tohto článku vám bolo ukázať, že existujú aj iné možnosti ako získavať kontakty na potenciálnych klientov. Spočívajú v tom, že začnete využívať modernú techniky a vymoženosti tejto doby.
Ideálne je však začať už teraz. Aby sa vám nestalo, že vám „ujde vlak“.
Využívate aj vy dnes niektorú z novodobých techník získavania kontaktov? Napíšte mi o tom do komentárov.
Ahoj Martin a ako sa prosím ťa volá ten špeciálny vyhľadávač na FB, o ktorm píšeš vyššie? A kde ho nájdem?
Ďakujem
Ako sa dostanem do tohto špeciálneho vyhľadávača priateľov na FB, ktorých by mohla zaujímať moja téma? Kde to nájdem? V texte to neni detailne popísané a strácam sa.
V článku odkazujete na facebook filter. pomocou ktorého si viem vyhľadať ľudí, ktorých hľadám. Žiaľ neviem, či to je aktuálny článok. Lebo na Facebooku nič také nevidím. Viem akurát napísať len 1 slovo do vyhľadavača ale nie viac možnosti.
Martine, přihlásil jsem se na Vaše školení do Bratislavy a zaplatil. Mám však dotaz. Na facebooku není rubrika Search for Non-friends, kterou uvádíte. My v ČR máme tyto nabídky: Veřejný, Přátelé, Jenom já, Přátelé, kromě známých, Vlastní, Blízcí přátelé. Rubrika Ne-přátelé tam není. Kde to najdu? Děkuji. Milan Drobík
Milan, treba to spraviť cez „vlastné“, kde si navolíte „priatelia priateľov“ okrem „priatelia“ (ale v tomto prípade to uvidia len sledovatelia alebo ľudia, ktorí navštívia váš profil zároveň sú priatelia priateľov). Inak úplne najlepšie je si vytvoriť „špecifické“ zoznamy priateľov a s nimi potom zdieľať statusy. Detailnejšie sa tomu zdieľaniu v osobnom profile venujem v online kurze FB Naruby (http://www.expertnapredaj.sk/kurzy/)
P. S. Teším sa na vás na školení 🙂 Pripravte si na mňa aj otázky, rád ich zodpoviem.
Ahoj Martin. Nieje mi celkom jasné kde nájdem to vyhľadávanie ľudí, ktorý nie sú moji priatelia. Ako si písal vyhľadávanie podľa :pohlavia, záujmov… Vieš v tom poradiť ? je to priamo možnosť na FB ? Ďakujem