Pozrite si ZDARMA môj webinár
Ako získavať 10-tky klientov
zo sociálnych sietí bez otravovania ľudí
(a zarobiť si ako nikdy predtým)?
Blog a písanie článkov spájate skôr s vlastnou webovou stránkou? Tá je ideálnym miestom, kde môžete svoj názor, zaručené tipy, či rady zverejniť a s inými ľuďmi sa o ne podeliť.
Ani vo sne by vám nenapadlo písať článok na Facebooku?
Veď na osobnom profile na Facebooku ľudia zvyčajne zverejňujú súkromné fotky, rôzne statusy, či zaujímavé odkazy na články, ktoré sú už publikované na nejakom webe. Ale písať článok priamo na Facebooku?
Áno, všetko je možné. V článku sa dozviete presný postup, ako na to. 🙂
Ak podnikáte, písanie článkov je perfektným spôsobom, ako dať o sebe vedieť a zároveň vybudovať meno experta v určitej oblasti.
Predstavte si, že jedným z vašich novoročných predsavzatí je zdravší životný štýl. Povedali ste si, že sa budete zdravšie stravovať.
Sadli ste si za počítač a začali googliť, ako so zdravým stravovaním vôbec začať. Narazili ste na rôzne e-shopy, kde sa to hemžilo výživovými doplnkami. Našli ste weby, ktoré prezentovali rôzne spôsoby stravovania od raw až po keto diétu. Množstvo informácií, hádam aj na rozdávanie…
Ktorá stránka bude na vás pôsobiť viac presvedčivejšie? Chladný web, kde nájdete jedine obrázok a cenu produktu spojeného so zdravším stravovaním alebo stránka, ktorá vás o svojej profesionalite presvedčí vďaka kvalitným článkom? Tie vo vás natoľko vzbudia dôveru, že sa s radosťou pustíte do spolupráce s výživovým poradcom, ktorý vie čo robí.
Nemusíte mať vlastný web, aby ste svojich potenciálnych klientov presvedčili o svojej odbornosti. Výhody článkov na webových stránkach preneste priamo na Facebook. Úplne vám postačí osobný profil alebo vlastná fanpage.
Článok napíšete pomocou poznámky. Stačí, ak:
Aj v prípade fanpage ostaneme pri poznámke.
Okrem článkov majú poznámky rôzne využitie. Môžete ich napríklad použiť aj pri súťaži, ktorú zverejníte na vašej fanpage.
Podľa zákona o elektronickom obchode č. 22/2004 (§4, ods. 5) musí zriaďovateľ súťaže zverejniť štatút spotrebiteľskej súťaže alebo akýkoľvek dokument, ktorý upravuje podmienky a spôsob realizácie spotrebiteľskej súťaže.
Ak nemáte vlastný web, na ktorom by ste zverejnili podmienky súťaže, použite poznámky na Facebooku. Tie sú geniálnym miestom nielen na zverejnenie súťažných podmienok, ale aj zoznamu výhercov (tzv. výherná listina).
Túto povinnosť sa neoplatí ignorovať, pretože vám hrozí pokuta vo výške 300 €.
Posielate svojim klientom newsletter alebo zaujímavé postrehy, rady, tipy, novinky z vašej branže? Podeľte sa o ne aj na Facebooku, tak ako som to spravil ja, keď som svojich potenciálnych klientov upozornil na zmenu pravidiel na Facebooku.
Zabijete tým dve muchy jednou ranou. Písaniu newslettra ste venovali určitý čas. Ak ste newsletter posielali mailom, nie každý klient mail otvorí. Takto si zvýšite šancu, že sa k nemu dostane aj iným spôsobom, ako mailom. Zároveň newsletter môže zaujať nových potenciálnych klientov, ktorí ešte nie sú vo vašej mailovej databáze.
Máte vlastnú webovú stránku? Potom určite viete, že jedna z kľúčových vecí, ktorá ma vplyv na úspech vašej stránky je návštevnosť vášho webu. Facebook je práve jeden z nástrojov, ako dostať ľudí na vašu stránku. Stačí, ak pozornosť ľudí na Facebooku presmerujete na váš web.
Nič vám nebráni, aby ste na ňu odkázali práve v poznámke. Stačí ak do poznámky napíšete úvod článku spolu s odkazom, kde si ľudia môžu článok dočítať. Pozrite si príklad poznámky s pokračovaním článku na webe >>>
Facebook je skvelým pomocníkom pri podnikaní. Už nie je iba požieračom času, ako sa na prvý pohľad zdá. Stačí poznať jeho psychológiu a vedieť s ním pracovať.
Do komentárov pod článkom mi napíšte, akým spôsobom ste vy použili poznámky na Facebooku. 🙂
Čau Maťo, aký je rozdiel medzi postovaním článku ako klasického postu na FB-fanpage, zdieľaním článku z (vlastného) blogu na fanpage a napísaním poznámky na tej istej FB? Teda ten istý content, ale 3 možnosti uverejnenia na FB. Ktorý kedy použiť? (možno je to námet na ďalší článok 🙂
Čo sa týka klasického postu, tak tam sa ti článok nezmestí. Je totiž obmedzený počtom znakov – klasický status nie je určený na články.
Poznámka je spôsob ako písať dlhé statusy – teda články. Je to pokus Facebooku docieliť, aby ľudia neopúšťali Facebooku ako pri zdieľaní klasického článku zo svojho blogu (proste Facebook sa snaží konkurovať webu ako takému – keď si všimneš, tak dnes facebookové stránka (fanpage) už majú výzor ako web).
Nevýhoda článkov zdieľaných z blogu spočíva v tom, že často sa na mobiloch pomaly načítavajú a nakoniec sa človek reálne nepreklikne.
Ak máš web, tak zatiaľ odporúčam, aby si písal články na svojom webe a keď tak využíval poznámky podobne ako je popísané v týchto 3 tipoch. Pre človeka, ktorý nemá web/blog sú poznámky jednoduchá možnosť ako začať písať články bez toho, aby si musel kupovať doménu, platiť hosting, učiť sa pracovať s redakčným systémom atď.
Ja v tejto chvíli používam poznámky na Facebooku na pravidlá súťaží a tiež na písanie dlhších predajných statusov – článkov (často je to kópia predajného emailu)
Dobry den, ako prosim pridat poznamku na FB dnes, v aktualnej verzii FB, cez navod v tomto clanku to uz nie je mozne. Vdaka
Ďakujem za skvelé postrehy a pomôcky čo dávaš… Je to veľmi prospešné a pomáha to posúvať sa ďalej…
Martin odvádzaš skvelú prácu, tvoje články sú skvelé a prínosné..len tak ďalej držím palce v tom čo robíš, pretože to robíš na jedničku.
Andrej, ďakujem krásne 🙂 Som rád, že sa články páčia – o to ide. Ešte raz ďakujem 🙂
Ahoj Martin, veľmi pekne ďakujem za tieto rady, určite to využijem. Keby nebolo teba, tak sa asi nedozviem, že sa články dajú písať a uverejňovať priamo na FB. 🙂
Ďakujem za super článok tvoje rady určite využijem pri najbližšej príležitosti.
Martin, veľká vďaka, za tvoje užitočné rady, zase som objavila s tvojou pomocou pre mňa niečo nové a úžasné 🙂 A že by to inak bolo celé na figu, keby som to hneď aj nevyskúšala, …veď aj iná tvoja rada, že treba to, čo sa nové naučíme, najlepšie hneď zaviesť do praxe 🙂 Ešte teraz ma zaplavujú endorfíny, lebo celé myslím, že sa mi to podarilo, veď posúďte sami https://www.facebook.com/notes/klub-zdravia-%C4%BEudmila-dancsov%C3%A1/avok%C3%A1dov%C3%A1-pomaz%C3%A1nka-s-medved%C3%ADm-cesnakom-ako-s%C3%BDtej%C5%A1ie-ra%C5%88ajky-alebo-jednoduch%C3%A1-ve/2275063742719193/
Je super, že si to vyskúšala 🙂 Ľudia, ktorí idú do akcie majú výsledky.
P. S. Vyzerá to skvele 🙂
Ahojte 🙂 Vie niekto ako FB reaguje na takýto poznámkový post na fanpage? Ak je publikum väčšie (napr. 30 000+ fans)? Aký efekt to má na dosah? Tlačí to FB algoritmus dopredu alebo sa k notes stavia ako k textovým statusom a teda nič moc? Vopred ďakujem za odpoveď aj za článok 🙂
Správa sa podobne ako u externcýh článkov – teda ako u odkazu. Nijako to netlačí dopredu.
Diana, čo sa týka týchto poznámok, tak Fb sa k nim správa rovnako ako ku klasickým článkom. Nijako ich nezvýhodňuje. Ich výhodou však je, rýchlejšie načítanie oproti klasickému odkazu na web, takže reálne sa na obsah dostane viac ľudí (niektorí ľudia pri klasických článkoch síce kliknú, ale na článok sa reálne nedostanú, pretože sa im dlhšie načítava).
Ahoj Martin, chcem sa opýtať, či je možné napísať poznámku aj pod mojou stránkou na fb. Po kliknutí na link, ktorý si uviedol v članku mi dá možnosť vytvoriť poznámku pod mojím osobným profilom, ja však potrebujem vytvoriť poznámku pod mojou stránkou. Ďakujem za odpoveď.
Ahoj Simeon Tu sú dva kroky:
1. Prihlás sa do facebookovej stránky, ktorú spravuješ.
2. V časti, kde zvykneš pridávať statusy, zvoľ možnosť „Napíšte poznámku“.
Pozri tu v článku vyššie je aj obrázok ako to vyzerá. Je to obrázok pod podnadpisom „Ako napísať článok na Facebookovú fanpage“.
Daj vedieť, či sa ti to podarilo. Krásny deň 🙂
Dobry vecer,
potreboval by som poradit…neviem sa prihlasit do mojho učtu,skusal som uz opakovane resetovat heslo a prihlasit sa s novym ale stale sa mi to nedari…
Dakujem za odpoved. S pozdravom PG