Pozrite si ZDARMA môj webinár

Ako získavať 10-tky klientov
zo sociálnych sietí bez otravovania ľudí

(a zarobiť si ako nikdy predtým)?

Návod, ako písať nadpisy článkov, ktoré nútia ľudí kliknúť

Písanie nadpisov článkov je veľmi dôležité, pretože nadpisy rozhodujú o tom, či si potenciálny klient článok prečíta alebo nie.

Ak by som mal nadpis k niečomu prirovnať, bol by to vymakaný výklad predajne, ktorý okoloidúcich hneď na prvý pohľad zaujme a zláka ich dovnútra. Vo výklade by bola figurína oblečená do perfektného obleku, cez rameno by mala prehodený vlnený kabát spolu s krásne ladiacimi doplnkami.

Páni by sa okamžite chceli preobliecť a dámy by sa chceli oprieť, prípadne chytiť pod pazuchu gentlemana v tak príjemnom outfite.

Je rozdiel, ak z výkladu na vás mrká perfektne vyzerajúci mladík (nie živý :-D) alebo neoblečená figurína, prípadne leták s akciovou ponukou.

Rovnako na ľudí pôsobí aj nadpis. Viem, že mnoho ľudí sa nad písaním nadpisov veľmi nezamýšľa, preto ich články číta len veľmi málo klientov.

Niekedy som ani ja nebol iný. Nadpisom som sa vôbec nevenoval. Dôležitejšie bolo pre mňa písanie článkov, ktoré som chrlil ako na výrobnom páse. K vycibreniu nadpisov som sa ani nedostal.

Postupom času mi začalo vŕtať v hlave, prečo moje články nikto nečítal, napriek tomu, že boli hodnotné a obsahovali množstvo rád a vylepšení. Až neskôr mi došlo, kde je pes zakopaný.

Chyba bola v nadpisoch. Môj výklad článkov bol plný neatraktívnych figurín.

Povedal som si, že keď som toľkú energiu venoval písaniu článku, venujem ju aj písaniu nadpisu. A oplatilo sa… Čítanosť mojich článkov šla tak hore, že som sa rozhodol na mojom webe upraviť nadpisy všetkých doterajších článkov. Ich návštevnosť z Google a Facebooku sa vďaka tomu viac ako zdvojnásobila.

Ak chcete dosiahnuť podobný výsledok, prečítajte si návod, ktorý vám v tom pomôže. Naučte sa písať úderné nadpisy, na ktoré ľudia budú klikať ako “diví”. 🙂

1. krok – Inšpirujte sa u profíkov

Ak chcete rozbehnúť podnikanie, človek, ktorý svoje naplnenie vidí skôr v zamestnaní, vám len veľmi ťažko poradí. Radšej sa zamerajte na ľudí, ktorí vlastné podnikanie rozbehli a sú v tom perfektní. Sú úspešní a podnikaním si zarábajú na svoje živobytie a plnia si vlastné sny.

Nie je to iné ani pri písaní článkov. Inšpirácie u profíkov sú skvelým postrčením pri písaní nadpisov vašich článkov.

Bulvárne plátky sú jasní borci v písaní úderných a pútavých nadpisov. Možno sa pýtate, prečo bulvárne plátky, keď vo väčšine prípadov ide o zbytočne nafúknuté bubliny, či umelo vytvorené senzácie. To vôbec nie je podstatné.

Skôr sa zamerajte na vzorec nadpisu, ktorý je v článku použitý. Všímajte si, aké slová obsahuje nadpis. Sú v ňom emotívne prívlastky alebo skôr vecné číslovky. Je rozdiel, ak článok  začne nadpisom: “Recept na bábovku” alebo “Jednoduchý recept na úžasnú bábovku. Stačia vám len 2 ingrediencie”.

Inšpirujte sa u profíkov, napríklad si pozrite nadpisy na mojom blogu www.expertnapredaj.sk alebo navštívte webové stránky bulvárnych časopisov. Určite sa v písaní perfektných nadpisov mnohému priučíte.

2. krok – Najčítanejšie články na blogu

Možno by ste nepovedali, ale v písaní článkov vám môžu pomôcť, a tým uľahčiť vašu prácu aj iné blogy. Presnejšie ich sekcia s “najčítanejšími článkami”. Môžete si byť takmer na 100 % istý, že ide o články, ktoré svojim nadpisom zaujali množstvo ľudí.

Najradšej sa učím od sme.sk, pretože ukazujú koľko krát bol určitý článok prečítaný. Podľa toho viem presne určiť, ktorý nadpis je lepší v porovnaní s inými nadpismi.

Napríklad z nasledujúceho obrázku je jasné, že článok “Týchto 5 zlozvykov ničí manuálnu prevodovku” si za 24 hodín prečítalo 56 999 ľudí, pričom článok s nadpisom “Zákazníci si už môžu objednať športiak Alpine od Renaultu. Nedozvedia sa však, ako vyzerá” si prečítalo len 389 ľudí. Rozdiel v údernosti nadpisu je obrovský.

ako písať nadpisy - porovnanie

3. krok – Analyzujte jednotlivé nadpisy

Nadpisy najčítanejších článkov, či nadpisy písané ostrieľanými profíkmi si nestačí len prečítať a skopírovať. Musíte prísť na to, čo je ich tajnou ingredienciou a prečo tak perfektne fungujú.

Bez analýzy a hľadania spoločných znakov to nepôjde. Ak budete vedieť, čo v nadpise funguje, veľmi ľahko to použijete pri písaní ďalších nadpisov.

Ako taká analýza vyzerá? Pozrite si nasledujúci obrázok. Nájdete na ňom dva nadpisy: “Jožo Ráž: Končíme. Tentoraz už definitívne”“Milan Lasica: Už nemôžem umrieť predčasne”.

ako písať nadpisy - analýza

Cieľom analýzy je nájsť ich spoločné znaky. Čo spôsobilo, že oba články si prečítalo tak veľa ľudí? Známa osobnosť je to, čo oba články spája (Jožo Ráž a Milan Lasica). Ľudia sú zvedaví a veľmi radi si prečítajú pikošky zo súkromia známej osobnosti.

Na základe takéhoto pozorovania som zistil, že ak v nadpise článku uvediete meno známej osobnosti, článok bude mať vyššiu čítanosť. Nie vždy musí ísť o speváka, či herca. Pokojne stačí meno človeka, ktorý je určitou kapacitou práve vo vašom obore podnikania.

Okrem známej osobnosti, v nadpisoch existuje ďalších 11 spúšťačov, ktoré nútia čitateľa kliknúť na váš článok. Podrobne som ich rozpísal v e-booku „Tajomstvo majstrovských nadpisov“, ktorý si teraz môžete stiahnuť zdarma.

4. Krok – Vytvorte vzorec

Celá analýza nadpisov smeruje k poslednému kroku, ktorým je vytvorenie vzorca. Ak už poznáte účinné slová v nadpise, nie je nič jednoduchšie, ako vytvorenie vzorca pre určitý typ nadpisu. Je to pomôcka, ktorá vám ušetrí kopec času pri písaní ďalších nadpisov.

Zúžitkujte výsledky vašej predchádzajúcej analýzy rôznych nadpisov článkov.

Napríklad z nadpisu “Týchto 5 zlozvykov ničí vašu manuálnu prevodovku” môžete vytvoriť vzorec:

Týchto __________ (číslo) __________ (zlozvykov, chýb) __________ (sloveso ničenia, napríklad ničí, devastuje, okráda…) __________ (následok)

Tvorenie nadpisov s týmto vzorcom bude pre vás hračkou.

Príklady nadpisov:

  • Tieto 4 chyby pri telefonovaní vás zbytočne oberajú o množstvo dohodnutých stretnutí
  • Týchto 5 zlozvykov v predajnej prezentácií ničí vašu dôveryhodnosť
  • Tieto 3 chyby v stravovaní devastujú vašu štíhlu líniu
  • Týchto 6 chýb pri správe fanpage vás oberá o klientov z Facebooku

Záver

Pozoroval som množstvo nadpisov rôznych článkov. Výsledkom tejto analýzy je e-book “52 vzorcov neodolateľných nadpisov článkov”, ktorý obsahuje 52 takýchto vzorcov pre účinné nadpisy.

Tento ebook  je to skratka ako sa okamžite zlepšiť v písaní nadpisov bez zdĺhavých analýz (tak ako som to musel robiť ja). 

Takže keby som mal na záver zhrnúť ako písať nadpisy článkov, tak pozorujte nadpisy skúsenejších a odvodzujte z nich vzorce. Viem, že je to síce zdĺhavý proces, ale stojí za to. Držím vám palce 🙂

Martin je tréner a mentor v oblasti inovatívneho predaja a online marketingu. Jeho cieľom je naučiť obchodníkov a podnikateľov využívať online marketing a moderné nástroje predaja vo svojej praxi. Je zástancom čestného a moderného predaja.
Komentáre

Pridať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů