Keď začínaš predávať online, možno sa ti podarí spraviť prvý kurz, prvý predaj, prvú kampaň. Prvé peniaze prídu a vidíš, že to funguje. Lenže potom prichádza realita, ktorá dobehne skoro každého.
Prvotný entuziazmus klientov vyprchá. Tí, čo chceli kúpiť, už kúpili. A ty zrazu nevieš, čo ďalej. Tu sa láme chlieb medzi tými, ktorí dlhodobo rastú, a tými, ktorí sa zaseknú. Rozdiel je v systéme predaja.
Keď som v roku 2013 vstupoval do online biznisu, inšpirovali ma vtedy veľké kampane, ktoré videli sme u známych mien – napr. David Kirš. Myšlienka bola jasná: spustím jednu poriadnu kampaň, zarobím na rok dopredu a zvyšok času na „budem váľať na pláži.“
Pripravil som svoju prvú väčšiu kampaň, spustil predaj, očakával stotisíce eur… Realita? Zarobil som „len“ 5940 eur. Nebolo to zlé, ale živilo to skôr ilúziu, že „stačí jedna kampaň“.
A tu prišlo moje kľúčové uvedomenie: ak chcem stabilitu a dlhodobé príjmy, nemôžem staviť na jednu akciu. Musím predávať pravidelne.
Stačilo sa pozrieť na normálne firmy. Všetky úspešné firmy predávajú neustále. Nikto neurobí jeden veľký predaj za rok a potom rok čaká. Stabilita vzniká z pravidelnosti.
Väčšina expertov verí, že ak vytvorí dobrý produkt, predaje sa budú diať samy. Ale tak to nie je. Predaj potrebuje mať rytmus. A ten rytmus dávajú pravidelné predajné kampane.
Moji klienti nerobia nonstop obsah na siete. Učia sa pracovať so svojou databázou a pravidelne predávať cez kampane:
Nemusia to byť len „veľké“ kampane. Aj krátke Lenivé kampane dokážu priniesť tisíce eur.
Napríklad 4-dňová „Lenivka“ (rozumej Lenivá kampaň) mi priniesla zárobok cez 7000 eur. Stačilo poslať len 4 emaily.
Jeden príklad za všetky: Simona Chicevič. Mama dvoch detí, doktorantka a popri tom online podnikateľka. Nemá čas ani priestor na neustálu tvorbu obsahu na sociálne siete. (Asi vieš, koľko pozornosti vyžaduje malé dieťa.)
Pod mojím vedením Simona vybudovala 20 000-ovú emailovú databázu, nastavila jednoduchý systém „Lenivých kampaní“, ktoré zvláda robiť aj pri plnom rodinnom a študijnom programe. Pravidelne spúšťa kampane, ktoré jej prinášajú krásne zárobky bez vyhorenia a stresu. Pomocou tohto systému získala behom roka viac ako 1000 platiacich klientov.
Práve pravidelnosť a jednoduchosť jej dávajú stabilitu. Celý jej príbeh si môžeš pozrieť tu:
Dlhodobá stabilita neznamená stále rovnaké príjmy
Stabilita znamená kontrolu. Vieš, kedy spustíš predaj, aby si zarobil. Vieš, že keď potrebuješ viac, môžeš kedykoľvek spustiť veľkú kampaň (napríklad Webinárovú kampaň alebo Kampaň 3-dňovka). A príde viac peňazí. Oveľa viac peňazí. Napríklad ako v prípade mentoringovej klientky Lucii, ktorej “Kampaň 3-dňovka” zarobila 68 396 eur.
Predajné kampane ti dávajú istotu. Si tvorcom svojich príjmov, nie ich obeťou.
Ak chceš mať jasno v tom, koľko a kedy budeš zarábať, začni jednoduchým krokom: 10-minútový plánovač príjmov a kampaní ti pomôže vyskladať si prvý reálny plán, ktorý ti dá nad tvojím predajom kontrolu.
Stiahni si ho zdarma tu: https://www.martinmazar.sk/10-min-planovac/