Pozrite si ZDARMA môj webinár
Ako získavať 10-tky klientov
zo sociálnych sietí bez otravovania ľudí
(a zarobiť si ako nikdy predtým)?
Podľa čoho si vyberáme od koho nakúpime? Koho požiadame o radu, o pomoc, na koho sa obrátime?
Aj vy sa radi obraciate na profesionálov, ktorí sa vyznajú? Aj ja. Úplne ideálne je, ak je to niekto z okruhu mojich známych. Tým dôverujem najviac. Určite ste na tom podobne aj vy.
V článku vám prezradím 3 tipy na to, aby vás ľudia vnímali ako profesionála. Vaši známi sa na vás začnú obracať automaticky. Naučím vás, ako zaviesť triky do praxe a tým si zvýšite vaše predaje.
Toto mnoho ľudí podceňuje. Vôbec si neuvedomujú, aké je dôležité poskytovať zákazníkom dôkazy o odbornosti. Je to prostriedok pre vzbudenie dôvery.
Ak začínate podnikať alebo ste krátko napríklad obchodník, finančný, výživový poradca alebo realitný maklér, mali by ste ľuďom PRAVIDELNE prinášať dôkazy o vašej odbornosti.
Ak pôsobíte v oblasti už niekoľko rokov, nikoho nemusíte presviedčať, že ste profesionál. Ľudia to vedia. Volajú vám sami. Ale ani v tomto prípade nie je na škodu, občas známym ukázať dôkaz o vašej odbornosti. 🙂
Najjednoduchší spôsob, ako ukázať, že ste odborník, je ukázať vaše referencie na sociálnej sieti, tak ako to robím aj ja. Keď dostanem zaujímavú referenciu, zdieľam ju na Facebooku.
Referencia je vyjadrenie spokojnosti s vašimi službami alebo produktami. Je to aj ďakovný email vášho nadšeného klienta, ktorý napísal, ako ste mu veľmi pomohli.
Nebojte sa, s vedomím klienta použite referenciu. Zverejnite ju na Facebooku alebo na vašom webe. Verte mi, že vám to pomôže. Neberte to ako chválenkárstvo, ktoré je proti srsti. Je to dôkaz odbornosti, ktorý predáva. Vy ako obchodník, sa musíte vedieť predať.
Minule mi prišiel od čitateľa blogu email. V emaili píše, ako veľmi mu pomohol môj e-book. Hovorí v ňom, že už sa dlhé roky venuje štúdiu predaja, ale práve môj e-book mu pomohol dostať sa do štádia, že nestíha vybavovať klientov. Skvelé, nie? Veľmi ma to potešilo. Podelil som sa s touto správou na Facebooku.
Je zaujímavé, že ak niečo takéto zverejním, vždy sa jeden – dvaja z mojich priateľov ozvú, že potrebujú moju pomoc. Myslíte, že je to náhoda? Určite nie.
Čo myslíte, prečo sú v supermarketoch tie mladé slečny s ochutnávkami syrov, sušienok a iných potravín? Už ste sa niekedy nad tým zamysleli, prečo to firmy robia?
Ochutnávka funguje viac ako akákoľvek referencia.
V poriadku a teraz si poviete: „Ja nepredávam potraviny. Ako mám svojim zákazníkom dať ochutnať, čo robím?“
Jednoducho. Robte to tak, ako to robím ja:
A výsledok?
Keď im to zachutí a budú potrebovať moje služby, sami sa prihlásia na moje kurzy. Stanú sa mojimi platiacimi zákazníkmi.
Vyskúšajte to aj vy. Veci sa vám začnú hýbať samé. Nebudete musieť nikomu volať. Ľudia vám začnú volať a písať, pretože im zachutilo to, čo ste im dali ochutnať.
Áno, zdanlivo zanedbateľný detail. Mnohí obchodníci nepripisujú oblečeniu taký význam, aký v skutočnosti má. Ako sa upravíte, oblečiete je súčasťou prvého dojmu o vás. Pozor! Prvý dojem dvakrát nespravíte.
Podľa oblečenia vzbudzujete vo vašich klientoch dôveru alebo už na prvý pohľad nedôveru.
Samozrejme, čo je vhodné pre jedného, nemusí byť vhodné pre druhého. Napríklad: tréner, asi nepôjde trénovať svojho zákazníka do posilovne v obleku. Finančný poradca nepríde na pracovné stretnutie oblečený športovo.
Oblečenie dokáže zvýšiť alebo aj znížiť šance na úspech. Nezabúdajte na to!
Na tom, aby vás priatelia a známi, ale aj vaši klienti považovali za odborníka, je treba pracovať. Nie je to nič zložité.
Držím vám palce. Takto vašich známych presvedčíte, že ste profesionál. Budú vám sami volať vždy, keď budú potrebovať vaše služby.