Pozrite si ZDARMA môj webinár
Ako získavať 10-tky klientov
zo sociálnych sietí bez otravovania ľudí
(a zarobiť si ako nikdy predtým)?
Patríte ku klasickým konfekčným veľkostiam alebo si oblečenie dávate šiť na mieru?
Ak vyhrala konfekčná veľkosť, bez čísla sa v obchode nepohnete. Kupujete topánky? Potrebujete vedieť číslo. Vyberáte košeľu? Potrebujete vedieť číslo.
Či sú to topánky, košeľa, oblek alebo nohavice, rozmery jednoducho nepustia. Ak chcete oblečenie, ktoré vám padne ako uliate, musíte poznať číslo vašej veľkosti.
To isté platí aj pri obrázkoch v online svete. Dodržte odporúčané rozmery, ináč to hrozí deformáciami až odseknutými časťami fotografie. 🙂
Pripravil som si pre vás prehľad rozmerov fotiek, ktoré bežne používame na sociálnych sieťach.
Fotky na Facebooku o vás veľmi veľa prezradia. Úplne iný efekt vyvolá rozmazaná fotografia v porovnaní s tou kvalitnou. Zatiaľ čo v prvom prípade to zaváňa neprofesionalitou a pochybnosťami, kvalitné fotky sú znakom serióznosti. Pri nich má človek oveľa lepší pocit a je presvedčený, že ide o legálnu a spoľahlivú spoločnosť.
Rozmery fotografií na Facebooku:
Profilová fotka – 180 x 180 px
Titulná fotka – 828 x 315 px
Váš priateľ vidí zobrazenie osobného profilu na Facebooku takto:
Váš fanúšik vidí zobrazenie fanpage na Facebooku takto:
Ak neviete, čo môžete použiť na titulnej fotke vašej fanpage, prečítajte si článok „12 inšpiratívnych tipov pre titulnú fotku, aby fanpage vyzerala úžasne a profesionálne“.
Okrem profilovej a titulnej fotografie sa na Facebooku zobrazujú fotky, ktoré buď na Facebook priamo pridáte alebo sú súčasťou zdieľaných príspevkov (napríklad ak do statusu na vašej fanpage pridáte linku najnovšieho článku na vašom blogu).
Rozmery iných fotografií na Facebooku:
Fotka zdieľaného príspevku: 1200 x 630 px
Takto vidí váš fanúšik fotku, ktorú ste priamo pridali:
Takto vidí váš fanúšik fotku zdieľaného príspevku:
S nesprávnym rozmerom fotky sa stretávam hlavne pri zdieľanom príspevku. Tu si treba dať pozor, pretože veľkosť fotky musí byť správne zvolená už na samotnom webe. Ak to zanedbáte, na Facebooku sa váš príspevok zobrazí asi takto:
S tak malým obrázkom si váš zdieľaný príspevok všimne len veľmi málo ľudí. Netreba vešať hlavu. Facebookové faux pas sa dá zachrániť.
Zlé zobrazenie náhľadu príspevku môžete opraviť – debuggnúť (ak máte prístup do administrácie webu, na ktorom je príspevok publikovaný). Stačí dodržať tento postup:
1. Prihláste sa do administrácie vášho webu.
2. Nájdite príspevok (článok), v ktorom upravte náhľadový Facebook obrázok.
3. Kliknite na https://developers.facebook.com/tools/debug/.
4. Do riadku vložte url adresu článku, ktorého náhľad na Facebooku chcete upraviť a stlačíte „Debug“
5. Zobrazia sa vám informácie spolu s aktuálnym náhľadom zdieľaného príspevku.
Ak nedošlo k zmene, ešte raz stlačte „Debug“. Ak to nepomáha a náhľad zdieľaného príspevku je stále rovnaký, zrolujte sa nižšie a kliknite na „Open Graph Object Debugger“.
Opäť zadajte url adresu zdieľaného príspevku a stlačte „Fetch new scrape information“.
Už by to malo fungovať správne. 🙂
Google vo výsledkoch vyhľadávania uprednostňuje príspevky, ktoré sú aj v Google+. Preto by ste túto sociálnu sieť nemali ignorovať, aj napriek tomu, že nie je medzi užívateľmi až tak obľúbená ako Facebook.
Rozmery fotografií na Google+:
Profilová fotka – 250 x 250 px
Titulná fotka – 1 080 x 608 px
Instagram je druhou najväčšou sociálnou sieťou. Ide o najrýchlejšie rastúcu sieť, ktorá funguje na zdieľaní rôznych fotografií. Užívateľmi sú predovšetkým ľudia vo veku do 30 rokov. Na Instagrame je vyššia šanca, že zdieľaný príspevok uvidí oveľa viac fanúšikov v porovnaní s príspevkom, ktorý je zdieľaný na Facebooku.
Rozmery fotografií na Instagrame:
Profilová fotka – 160 x 160 px
Fotka pridaného príspevku – 1 080 x 1 080 px
Nikde inde nenájdete na jednom mieste viac profesionálov ako na LinkedIn. Ide o pracovnú sieť, kde ľudia uverejňujú svoje životopisy a zručnosti s cieľom nájsť si vysnívanú pracovnú príležitosť. Vtedy využívajú osobný profil.
LinkedIn používajú aj personalisti rôznych firiem, ktorí hľadajú vhodného človeka na voľnú pracovnú pozíciu vo firme. Môžu vystupovať buď pod svojim menom a využívať osobný profil alebo komunikovať pod názvom firmy. Vtedy si zriadia bussiness profil spoločnosti.
LinkedIn je skvelým priestorom najmä pre obchodníkov. Umožňuje im nakontaktovať sa na manažérov, ktorí majú vo firmách rozhodujúci vplyv. Môžu na nich zapôsobiť a presvedčiť ich, aby firmy začali využívať práve jeho služby.
Rozmery fotografií na LinkedIn:
Profilová fotka – 400 x 400 px
Titulná fotka osobného profilu – 974 x 330 px
Logo firmy – 110 x 110 px
Titulná fotka firemného profilu – 646 x 220
Twitter je mikro blogovacia platforma, ktorá nie je na Slovensku až tak rozšírená. Podstatou je pridávanie krátkych statusov s veľmi rýchlou spätnou väzbou od fanúšikov (ak ich máte).
Rozmery fotografií na Twittri:
Profilová fotka – 400 x 400 px
Fotka pridaného príspevku – 1 500 x 500 px
Takže toto boli veľkosti všetkých fotiek, ktoré sa najčastejšie používajú na sociálnych sieťach. Verím, že to využijete, aby ste lepšie optimalizovali svoje sociálne siete.
Okrem týchto fotiek by sa vám ešte mohol hodiť kontrolný zoznam ako vymakať vašu facebookovú stránku, aby ste plne využili jej potenciál. Stiahnuť si ho môžete tu.
Ahoj Martin, prosím Ťa, veľkosť titulnej fotky pre fanpage a skupinu sú rovnaké?
Ahoj Elenka, nie, titulná fotka pre Facebook stránku (fanpage) a pre Facebook skupinu nie sú rovnaké. Pre skupinu je teraz najlepšie dať rozmer: 1,640px by 859px. Treba však vedieť, že kvôli špecifikám zobrazenia na mobile alebo na počítači by si úplne hore a úplne dole nemala dávať nič podstatné, pretože na mobile to FB oreže. Aby sme boli presný tak to, čo FB nezobrazí je 96px z hora a 96 px z dola.
Dobrý deň,
chcem sa spýtať aká by mala byť veľkosť fotky v časti Príbeh? Ďakujem.
Ahoj Roman, čo sa týka príbehov (stories) na Facebooku, tak tu sú rozmery a základné údaje:
Odporúčané rozlíšenie: 1 080 x 1 920 pixelov
Minimálne rozlíšenie: 600 x 1067 pixelov
Maximálna veľkosť súboru: 30 MB
Typ súboru: .jpg alebo .png
Mám na mysli Facebook firemnú stránku….