Správanie v Google: Prečo ľudia NEKLIKAJÚ NA VAŠE ODKAZY vo výsledkoch vyhľadávania

Dali ste si prácu zainvestovali svoj čas alebo peniaze do tvorby webu, ale len veľmi málo ľudí chodí na váš web z Google.

Nejde vám do hlavy, prečo len tak málo ľudí vo výsledkoch vyhľadávania v Google klikne na váš odkaz?

Odpovede na tieto otázky získate v dnešnom článku.

Dozviete sa tiež, čo urobiť inak, aby ste znásobili počet klientov z Google a tak aj svoje zisky.

Ako sa VY správate v Google?

psychologia klienta Google správanie Keď potrebujete niečo v Google nájsť, čo robíte, ako sa správate?

Prečo sa pýtam?

Lebo podobne ako sa správate vy, sa správa aj váš klient.

Ja keď niečo hľadám v Google, väčšinou začína z hora. Postupne očami prechádzam jednotlivé odkazy vo výsledkoch vyhľadávania, postupne od prvého, k druhému, tretiemu…

Keď ma text niektorého odkazu zaujme, tak kliknem na neho. Potom už rozhoduje, či na webe nájdem to, čo hľadám alebo nie.

Ak nie tak sa vraciam do výsledkov vyhľadávania a klikám na ďalší odkaz.

Väčšinou, ak niečo nenájdem na prvej stránke v Google, tak skúšam zadať do vyhľadávača iné slová, ktoré lepšie vystihujú to, čo hľadám.

Takto sa správam ja v Google…Správate sa podobne aj vy?

Štúdia ako sa ľudia správajú v Google

Výsledky štúdie, ktoré realizovala stránka moz.com hovoria, že podobne ako ja sa správajú aj iní ľudia.

Štúdia hovorí, že v priemere 71,33 % vyhľadávaniach ľudia kliknú na odkaz na prvej stránke v Google.

Na odkaz na druhej stránke klikne len každý dvadstiaty piaty človek (3,99% ľudí) a na odkaz na tretej stránke až každý šesťdesiaty tretí človek (1,60 % ľudí).

V tabuľke nižšie vidíte aj konkrétne miery kliknutí pre jednotlivé pozície v Google:

Percentuálna miera prekliku podľa pozícií v Google

Percentuálna miera preklikov podľa pozícií v Google – zdroj: Moz.com

Čo z toho vyplýva pre prax?

Pokiaľ váš web sa nachádza na druhej stránke v Google, tak šanca, že klikne na váš odkaz je mizivá.

Prečo???

Lebo ľudia namiesto toho, aby prehľadávali druhú, tretiu, štvrtú stránku… výsledkov vyhľadávania, radšej zadajú nové kľúčové slová a väčšina z nich potom klikne na výsledky vyhľadávania na prvej strane.

Ľudia väčšinou klikajú len na odkazy na prvej strane Google.

Dá sa povedať, pokiaľ nie ste na prvej stránke v Google, tak ľudia na váš web z Google nebudú chodiť.

Žiaľ je to kruté, ale tak sa správajú ľudia v Google.

Netreba však zúfať…Existuje spôsob ako sa dostať na prvú stránku v Google.

Čo urobiť, aby ste sa dostali vyššie vo výsledkoch vyhľadávania

Správanie Google čeklistPokiaľ chcete svoj web dostať vyššie vo výsledkoch vyhľadávania, ideálne na prvú stranu, musíte poznať na základe čoho Google určuje poradie výsledkov vyhľadávania.

Tých faktorov je vyše 100. Niektoré majú väčší vplyv a niektoré menší.

Najväčší vplyv má obsah vašej stránky resp. konkrétneho článku.

Na vašom webe resp. v článku sa musia nachádzať kľúčové slová, ktoré klient zadal do Google.

A nielen to! Musia sa nachádzať na tých správnych miestach.

Ak ich tam nemáte, tak je pravdepodobné, že vás vaša konkurencia predbehne vo výsledkoch vyhľadávania a získa si klienta, ktorý by inak mohol byť váš.

Takže kam umiestniť kľúčové slová, aby ste sa posunuli na vyššie pozície v Google?

3 kľúčové miesta pre kľúčové slová

Dlho som hľadal spôsob ako dostať môj web vyššie vo výsledkoch vyhľadávania. Na začiatku som len tipoval kam ich vložiť, dnes však viem presne kam ich umiestniť, aby Google zaradil moj web a moje články na prvých miestach v Google.

Ako je to u mňa pri slovách „ako zarobiť„, „zvládanie námietok„, „ako telefonovať“ atď.

2. miesto v Google na kľúčové slová "ako zarobiť"

2. miesto v Google na kľúčové slová „ako zarobiť“

(pozn. Nad mojím článkom je len jedna stránka z prirodzeného vyhľadávania. Zvyšné stránky vyššie sú platená reklama, ktoré využívajú weby, ktoré sa nevedia dostať na prvú stránku v Google prirodzenou cestou bez platenia.)

Pokiaľ aj vy chcete poskočiť vo výsledkoch vyhľadávania, tak umiestnite kľúčové slová na tieto miesta vo vašom článku:

Do nadpisu článku – nadpis článku by mal vždy obsahovať kľúčové slovo. Keď si pozriete moje články, tak zistíte, že vždy obsahujú kľúčové slovo.

správanie Google - Nadpis obsahuje kľúčové slová
Do url adresy článku – Ďalšie dôležité miesto kam umiestniť kľúčové slovo. Ľudia často vedia, že kľúčové slovo má byť v nadpise, ale zabúdajú kľúčové slovo umiestniť do url adresy webu resp. článku

správanie google - url adresa s kľúčovými slovami
Do textu článku – ďalej je dobre ešte niekoľkokrát zopakovať dané slová v samotnom obsahu článku.

Správanie Google - text článku obsahuje kľúčové slová

Tých miest kam umiestniť kľúčové slová, aby ste sa posunuli vyššie vo výsledkoch vyhľadávania je samozrejme viac. Pre tých, ktorý by chceli isť viac do hĺby odporúčam môj online kurz “Prvá stránka v Google”.

Napíšte mi do komentárov, či robíte nejaké opatrenia, aby ste sa dostali vyššie vo výsledkoch vyhľadávania.

Martin Mažár je mentor, ktorý pomáha expertom, koučom a online podnikateľom budovať stabilné a vysokozárobkové podnikanie. Učí ich, ako využiť silu e-mailovej databázy, kvalitného produktového portfólia a predajných kampaní — aby si vedeli systematicky plánovať svoj príjem a splniť si sny. Je autorom programov ako Rekordná kampaň, 10-tisícová e-mailová databáza a 60-minútová predajná stránka. Viac o ňom nájdeš na martinmazar.sk.

Komentáre
  1. Dobrý den Martine,
    patříme k předním zprostředkovatelům půjček v ČR v oblasti pobočkového prodeje. Na internetu se nám vůbec nedaří a chceme s tím něco udělat. Máme v úmyslu přes internet získávat zájemce o naše služby a později třeba přejít i na on line sjednávání. Můžete prosím poradit? Děkuji za ochotu. Jaroslav Znamenáček

  2. Peter píše:

    Dobrý deň, rád by som sa spýtal, že keď už mám nie moc atraktívne texty vo výsledkoch google vyhladávača, prečo sa nezmenia po ich úprave v nastaveniach stránky?

    • Martin Mažár píše:

      Dôvod je ten, že Google nevie, že ste zmenili titulok a popis na svojom webe. Google funguje tak, že príde na váš web a „naskenuje si“ vašu stránku a potom ju zobrazuje vo výsledkoch vyhľadávania. Keď vy zmeníte text, tak on stále zobrazuje tu naskenovanú verziu. Takže čo potrebujete, aby Google robot prišiel znova na váš web, naskenoval nanovo stránku a potom sa zmeny prejavia aj vo výsledkoch vyhľadávania.

Pridať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

  • Stiahni si zdarma:
    10-minútový plánovač príjmov

    Za 10 minút si naplánuješ, koľko chceš zarobiť a zároveň aj ako na to.

    Stiahnuť plánovač

  • Kto som

    Učím expertov, ako systematicky zarábať online cez emailovú databázu, produktové portfólio a predajné kampane.

    Viac ako 50 000 ľudí prešlo mojimi kurzami. Klientom som pomohol zarobiť cez 30 miliónov eur.

    Viac o mne

  • Reálne výsledky klientov

    Braňo Mráz
    Mentor blahobytu
    „Za 6 mesiacov sme vďaka kampani predali 19 high-ticket členstiev a zarobili 111 500 €.“
    Braňo Mráz
    Simona Chicevič
    Expertka na výchovu detí
    „Zo 17 kontaktov na 20 000 a viac ako 1000 nových klientov za rok.“
    Simona Chicevič
    Jarka Hritzová a Juraj Freyer
    Výživoví mentori
    „Webinárový automat nám každý mesiac prináša stabilné príjmy bez naháňania.“
    Jarka Hritzová a Juraj Freyer

    Zaujali ťa tieto výsledky?

    Klikni sem a pozri si ďalšie príbehy klientov. Možno medzi nimi nájdeš presne to, čo potrebuješ aj ty.

    Programy