Pozrite si ZDARMA môj webinár

Ako získavať 10-tky klientov
zo sociálnych sietí bez otravovania ľudí

(a zarobiť si ako nikdy predtým)?

Správanie v Google: Prečo ľudia NEKLIKAJÚ NA VAŠE ODKAZY vo výsledkoch vyhľadávania

Dali ste si prácu zainvestovali svoj čas alebo peniaze do tvorby webu, ale len veľmi málo ľudí chodí na váš web z Google.

Nejde vám do hlavy, prečo len tak málo ľudí vo výsledkoch vyhľadávania v Google klikne na váš odkaz?

Odpovede na tieto otázky získate v dnešnom článku.

Dozviete sa tiež, čo urobiť inak, aby ste znásobili počet klientov z Google a tak aj svoje zisky.

Ako sa VY správate v Google?

psychologia klienta Google správanie Keď potrebujete niečo v Google nájsť, čo robíte, ako sa správate?

Prečo sa pýtam?

Lebo podobne ako sa správate vy, sa správa aj váš klient.

Ja keď niečo hľadám v Google, väčšinou začína z hora. Postupne očami prechádzam jednotlivé odkazy vo výsledkoch vyhľadávania, postupne od prvého, k druhému, tretiemu…

Keď ma text niektorého odkazu zaujme, tak kliknem na neho. Potom už rozhoduje, či na webe nájdem to, čo hľadám alebo nie.

Ak nie tak sa vraciam do výsledkov vyhľadávania a klikám na ďalší odkaz.

Väčšinou, ak niečo nenájdem na prvej stránke v Google, tak skúšam zadať do vyhľadávača iné slová, ktoré lepšie vystihujú to, čo hľadám.

Takto sa správam ja v Google…Správate sa podobne aj vy?

Štúdia ako sa ľudia správajú v Google

Výsledky štúdie, ktoré realizovala stránka moz.com hovoria, že podobne ako ja sa správajú aj iní ľudia.

Štúdia hovorí, že v priemere 71,33 % vyhľadávaniach ľudia kliknú na odkaz na prvej stránke v Google.

Na odkaz na druhej stránke klikne len každý dvadstiaty piaty človek (3,99% ľudí) a na odkaz na tretej stránke až každý šesťdesiaty tretí človek (1,60 % ľudí).

V tabuľke nižšie vidíte aj konkrétne miery kliknutí pre jednotlivé pozície v Google:

Percentuálna miera prekliku podľa pozícií v Google

Percentuálna miera preklikov podľa pozícií v Google – zdroj: Moz.com

Čo z toho vyplýva pre prax?

Pokiaľ váš web sa nachádza na druhej stránke v Google, tak šanca, že klikne na váš odkaz je mizivá.

Prečo???

Lebo ľudia namiesto toho, aby prehľadávali druhú, tretiu, štvrtú stránku… výsledkov vyhľadávania, radšej zadajú nové kľúčové slová a väčšina z nich potom klikne na výsledky vyhľadávania na prvej strane.

Ľudia väčšinou klikajú len na odkazy na prvej strane Google.

Dá sa povedať, pokiaľ nie ste na prvej stránke v Google, tak ľudia na váš web z Google nebudú chodiť.

Žiaľ je to kruté, ale tak sa správajú ľudia v Google.

Netreba však zúfať…Existuje spôsob ako sa dostať na prvú stránku v Google.

Čo urobiť, aby ste sa dostali vyššie vo výsledkoch vyhľadávania

Správanie Google čeklistPokiaľ chcete svoj web dostať vyššie vo výsledkoch vyhľadávania, ideálne na prvú stranu, musíte poznať na základe čoho Google určuje poradie výsledkov vyhľadávania.

Tých faktorov je vyše 100. Niektoré majú väčší vplyv a niektoré menší.

Najväčší vplyv má obsah vašej stránky resp. konkrétneho článku.

Na vašom webe resp. v článku sa musia nachádzať kľúčové slová, ktoré klient zadal do Google.

A nielen to! Musia sa nachádzať na tých správnych miestach.

Ak ich tam nemáte, tak je pravdepodobné, že vás vaša konkurencia predbehne vo výsledkoch vyhľadávania a získa si klienta, ktorý by inak mohol byť váš.

Takže kam umiestniť kľúčové slová, aby ste sa posunuli na vyššie pozície v Google?

3 kľúčové miesta pre kľúčové slová

Dlho som hľadal spôsob ako dostať môj web vyššie vo výsledkoch vyhľadávania. Na začiatku som len tipoval kam ich vložiť, dnes však viem presne kam ich umiestniť, aby Google zaradil moj web a moje články na prvých miestach v Google.

Ako je to u mňa pri slovách „ako zarobiť„, „zvládanie námietok„, „ako telefonovať“ atď.

2. miesto v Google na kľúčové slová "ako zarobiť"

2. miesto v Google na kľúčové slová „ako zarobiť“

(pozn. Nad mojím článkom je len jedna stránka z prirodzeného vyhľadávania. Zvyšné stránky vyššie sú platená reklama, ktoré využívajú weby, ktoré sa nevedia dostať na prvú stránku v Google prirodzenou cestou bez platenia.)

Pokiaľ aj vy chcete poskočiť vo výsledkoch vyhľadávania, tak umiestnite kľúčové slová na tieto miesta vo vašom článku:

Do nadpisu článku – nadpis článku by mal vždy obsahovať kľúčové slovo. Keď si pozriete moje články, tak zistíte, že vždy obsahujú kľúčové slovo.

správanie Google - Nadpis obsahuje kľúčové slová
Do url adresy článku – Ďalšie dôležité miesto kam umiestniť kľúčové slovo. Ľudia často vedia, že kľúčové slovo má byť v nadpise, ale zabúdajú kľúčové slovo umiestniť do url adresy webu resp. článku

správanie google - url adresa s kľúčovými slovami
Do textu článku – ďalej je dobre ešte niekoľkokrát zopakovať dané slová v samotnom obsahu článku.

Správanie Google - text článku obsahuje kľúčové slová

Tých miest kam umiestniť kľúčové slová, aby ste sa posunuli vyššie vo výsledkoch vyhľadávania je samozrejme viac. Pre tých, ktorý by chceli isť viac do hĺby odporúčam môj online kurz “Prvá stránka v Google”.

Napíšte mi do komentárov, či robíte nejaké opatrenia, aby ste sa dostali vyššie vo výsledkoch vyhľadávania.

Martin je tréner a mentor v oblasti inovatívneho predaja a online marketingu. Jeho cieľom je naučiť obchodníkov a podnikateľov využívať online marketing a moderné nástroje predaja vo svojej praxi. Je zástancom čestného a moderného predaja.
Komentáre
  1. Dobrý den Martine,
    patříme k předním zprostředkovatelům půjček v ČR v oblasti pobočkového prodeje. Na internetu se nám vůbec nedaří a chceme s tím něco udělat. Máme v úmyslu přes internet získávat zájemce o naše služby a později třeba přejít i na on line sjednávání. Můžete prosím poradit? Děkuji za ochotu. Jaroslav Znamenáček

  2. Peter píše:

    Dobrý deň, rád by som sa spýtal, že keď už mám nie moc atraktívne texty vo výsledkoch google vyhladávača, prečo sa nezmenia po ich úprave v nastaveniach stránky?

    • Martin Mažár píše:

      Dôvod je ten, že Google nevie, že ste zmenili titulok a popis na svojom webe. Google funguje tak, že príde na váš web a „naskenuje si“ vašu stránku a potom ju zobrazuje vo výsledkoch vyhľadávania. Keď vy zmeníte text, tak on stále zobrazuje tu naskenovanú verziu. Takže čo potrebujete, aby Google robot prišiel znova na váš web, naskenoval nanovo stránku a potom sa zmeny prejavia aj vo výsledkoch vyhľadávania.

Pridať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů