Nefunkčné skripty telefonátov, ktoré vás oberajú o množstvo klientov. Aj vy robíte tieto chyby?

Patríte k obchodníkom, ktorí doslova neznášajú telefonovanie?

Nedohodnú si takmer žiadne stretnutie
a z telefonovania majú blbý pocit?

Pravdepodobne je to spôsobené tým, že používate niektorý zo skriptov telefonátu, ktoré nefungujú.

Ktoré to sú?

Prvý nefunkčný skript telefonátu

“Dobrý deň pán Mrkvička (meno klienta), pri telefóne Martin Mažár (meno obchodníka).
Volám vám preto, lebo si myslím, že mám zaujímavé informácie, ktoré vám môžu pomôcť.
Kedy by vám vyhovovalo stretnutie v stredu alebo v piatok? “

Je to jeden zo skriptov, ktorý fungoval v minulosti, ale dnes už nefunguje.

Prečo?

Lebo je to podobné, ako keby ste predávali “mačku vo vreci”. Keby vám niekto ponúkal niečo a vy vôbec netušíte o čo vlastne ide, kúpili by ste si to? Ja nie.

A s týmto telefonátom je to podobné. Pokiaľ klientovi jasne nepoviete o čo sa jedná a nezaujmete ho, tak nemáte šancu na úspech.

skript telefonátuTo je aj dôvod, prečo v testoch telefonátov tento skript neuspel.

Jeho úspešnosť je 5 až 10 %.

Čo v praxi znamená, že na to, aby ste si dohodli jedno alebo dve stretnutia potrebujete urobiť až 20 telefonátov!

Na to, aby ste si dohodli jedno alebo dve stretnutia, museli by ste si vypočuť 18 krát “Nie nemám záujem”, čo nie je vôbec príjemné.

Druhý nefunkčný skript telefonátu

“Dobrý deň, pri telefóne Martin Mažár (meno obchodníka), hovorím správne s pánom Mrkvičkom (meno klienta)?
Pán Mrkvička (meno klienta), volám vám, aby som vás informoval o našej novinke (alebo úžasnej zľave). Ide o nový druh tlačiarne, ktorú sme uviedli na trh…“

Alebo podobný:

“Dobrý deň, pán Mrkvička (meno klienta), tu pri telefóne Martin Mažár (meno obchodníka).
Dôvod prečo vám volám je, že máme teraz akciu …“

Oba tieto skripty majú jedno spoločné – zameranie na produkt. Nezameriavajú sa na klienta, jeho potreby, ale na produkt.

Ľuďom, ktorí toto v telefóne počujú, je jasné, že keď si takéhoto človeka pozvú domov alebo do kancelárie, tak bude na nich tlačiť, aby si kúpili ich produkt.

Obchodníka, ktorý používa tento skript, vnímajú ako človeka, ktorému ide hlavne o predaj. Klient ho vôbec nezaujíma.

Porozmýšľajte ako by ste reagovali, keby ste boli v pozícií klienta a niekto vám v telefóne povie:

“Chcem vám predstaviť našu novinku….”. Prijali by ste ho s otvorenou náručou alebo urobili to, čo 90 % bežných ľudí a povedali: “Nemám záujem”?

Tento typ telefonátu, podobne ako ten predchádzajúci, má podľa testov úspešnosť len 5 – 10%. Teda opäť na dohodnutie jedného alebo dvoch stretnutí potrebujete približne 20 telefonátov.

Aké skripty telefonátov fungujú?

skript telefonátuDnes už ľudia nechcú v telefóne počúvať všeobecné taľafatky, či sľuby.

Omrzeli ich výhodné ponuky a akcie, pretože tie nájdu na každom kroku.

V telefóne použite konkrétny úžitok, ktorý môžu mať, keď sa s vami stretnú.

Povedzte im o výhodách zo stretnutia, či spolupráce s vami.

Čím bude vaša ponuka konkrétnejšia a na situáciu u klienta bude sedieť ako riť na šerbel, tým budete bližšie ku stretnutiu.

Mne sa v tomto smere osvedčil najmä úžitok vo forme výsledku. Chcete vedieť, čo to je? Pozrite si toto video:

Pokiaľ chcete byť v telefonovaní úspešný, musíte telefonovať inak, ako sa telefonovalo pred 20 rokmi, lebo staré techniky telefonovania už nefungujú.

Je to podobné ako s oblečením. Predstavte si, že si pred 20 rokmi kúpili sveter a ten vám všetci chvália. Budú vám ho chváliť aj dnes – po 20 rokoch?

Určite nie! Budú len nad vami krútiť hlavami a ťukať si na čelo.

Podobne ľudia reagujú, keď na nich v telefóne používate staré (a nefunkčné) skripty, ktoré už dávno vyšli z módy. Preto treba začať používať nové techniky a nové spôsoby ako si dohodnúť stretnutie.

Martin Mažár je mentor, ktorý pomáha expertom, koučom a online podnikateľom budovať stabilné a vysokozárobkové podnikanie. Učí ich, ako využiť silu e-mailovej databázy, kvalitného produktového portfólia a predajných kampaní — aby si vedeli systematicky plánovať svoj príjem a splniť si sny. Je autorom programov ako Rekordná kampaň, 10-tisícová e-mailová databáza a 60-minútová predajná stránka. Viac o ňom nájdeš na martinmazar.sk.

Komentáre

Pridať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

  • Stiahni si zdarma:
    10-minútový plánovač príjmov

    Za 10 minút si naplánuješ, koľko chceš zarobiť a zároveň aj ako na to.

    Stiahnuť plánovač

  • Kto som

    Učím expertov, ako systematicky zarábať online cez emailovú databázu, produktové portfólio a predajné kampane.

    Viac ako 50 000 ľudí prešlo mojimi kurzami. Klientom som pomohol zarobiť cez 30 miliónov eur.

    Viac o mne

  • Reálne výsledky klientov

    Braňo Mráz
    Mentor blahobytu
    „Za 6 mesiacov sme vďaka kampani predali 19 high-ticket členstiev a zarobili 111 500 €.“
    Braňo Mráz
    Simona Chicevič
    Expertka na výchovu detí
    „Zo 17 kontaktov na 20 000 a viac ako 1000 nových klientov za rok.“
    Simona Chicevič
    Jarka Hritzová a Juraj Freyer
    Výživoví mentori
    „Webinárový automat nám každý mesiac prináša stabilné príjmy bez naháňania.“
    Jarka Hritzová a Juraj Freyer

    Zaujali ťa tieto výsledky?

    Klikni sem a pozri si ďalšie príbehy klientov. Možno medzi nimi nájdeš presne to, čo potrebuješ aj ty.

    Programy