Pozrite si ZDARMA môj webinár

Ako získavať 10-tky klientov
zo sociálnych sietí bez otravovania ľudí

(a zarobiť si ako nikdy predtým)?

Ako naplánovať príspevky na fanpage na niekoľko dní dopredu

Túžili ste niekedy po šteniatku? Niekomu sa tento sen splnil v detstve, iní na jeho splnení zapracovali až v dospelosti.

Psi sú úžasní spoločníci, dávajú veľa bezpodmienečnej lásky, ale vyžadujú si aj určitú starostlivosť.

Na každom psovi sa odrazí myslenie jeho majiteľa. Na prvý pohľad vidíte, či sa majiteľ psovi venoval alebo nie. Ináč sa pozerá na psa, ktorý si osvojil základné hygienické návyky a bez problémov ovláda pokyny, akými sú ľahni, sadni, k nohe alebo nechaj.

Ak ste výchovu šteniatka zanedbali, o pár mesiacov neskôr sa vám to vráti ako bumerang.

A čo má výchova psov spoločné s fanpage na Facebooku?

Starostlivosť. To, čo do nej investujete, sa vám raz určite vráti.

Mnoho obchodníkov už pochopilo, že Facebook je skvelým zdrojom nových klientov. Založili si fanpage a svojmu podnikaniu dali úplne iný rozmer.

Založenie fanpage však nestačí. Pokiaľ chcete mať úspešnú fanpage, ktorá získava platiacich klientov, nevyhnete sa pravidelnému pridávaniu príspevkov. Pravidelnosť je veľmi kľúčová. Dovolenka, choroba alebo iné nečakané udalosti sa neodpúšťajú.

Jednoduchým riešením je plánovanie. Príspevky na fanpage si naplánujte na niekoľko týždňov dopredu. Ako? Viac sa dozviete v článku alebo na online kurze Sociálne siete na autopilota.

Pridávanie príspevkov na fanpage je veľmi dôležité. Je to ako s cvičením. Ak pravidelne necvičíš a zješ úplne všetko, čo nezje teba, na vypracované brucho s tehličkami môžeš zabudnúť. Peknú vyšportovanú postavu nezískaš bez pravidelného cvičenia a zdravej stravy.

plánovanie príspevkovS fanpage na Facebooku je to rovnaké. Ak pravidelne nepridávaš príspevky, nemáš žiadne výsledky. Nízky počet fanúšikov, žiadne lajky, komentáre, či nebodaj zdieľania. To je realita fanpage, ktorej majiteľ sa na pravidelné pridávanie príspevkov vykašľal.

Veď uznajte sami. Od fanúšikov očakávate interakciu (lajky, komentáre, zdieľanie), pričom vaša aktivita na fanpage je na bode mrazu.

Možno sa pýtate: „Ako mám pravidelne pridávať príspevky na fanpage, keď nemám čas a za počítačom nemôžem sedieť celý deň?“

Odpoveď je veľmi jednoduchá: „Príspevky na fanpage si dopredu naplánujte!“

Mnohí z vás, ktorí si na Facebooku založili fanpage, chcú, aby ich fanpage mala čo najviac fanúšikov. Každý fanúšik je potenciálny klient. Čím je ich viac, tým lepšie. Veľký počet fanúšikov sľubuje veľký počet platiacich klientov.

Čím je fanpage väčšia, tým si vyžaduje väčší počet príspevkov. Aby som zbytočne nemárnil svoj čas, príspevky na fanpage plánujem raz týždenne. Každú nedeľu naplánujem príspevky na fanpage na 7 dní dopredu.

Ak ma cez týždeň niečo inšpiruje a napadne mi myšlienka na skvelý príspevok, ktorý sa hodí na moju fanpage, nový príspevok jednoducho doplánujem. Vytváram si tak rezervu na ďalšie dni dopredu.

Momentálne mám na svojej fanpage „Predajné techniky s Martinom Mažárom“ pripravených 170 príspevkov. 🙂

Facebook plánovanie príspevkov

 

Príspevky na fanpage môžete naplánovať dvojako. Buď to spravíte priamo na Facebooku alebo na plánovanie využijete platené nástroje akými sú Postplanner, Hootsuite alebo Buffer. Ja na plánovanie príspevkov využívam postplanner (na obrázku) a hootsuite. Viac o tom píšem v tomto článku.

Postplanner využívam na plánovanie príspevkov na moje fanpage na Facebooku (napr. Predajne techniky s Martinom Mažárom) a tiež aj do facebookových skupín (kde som ja admin napr. Online lídri). Hootsuite zas využívam na plánovanie príspevkov na ostatné sociálne siete.

Ďalej v článku si ukážeme, ako naplánovať príspevky zdarma priamo na Facebooku.

Plánovanie príspevkov priamo na fanpage

Ak chcete naplánovať príspevky na viac ako mesiac dopredu, radšej využite externé platené nástroje, ktoré som už spomínal. Na priame plánovanie príspevkov na fanpage sa spoľahnite jedine vtedy, keď plánujete príspevky maximálne na 2 týždne dopredu.

Ak by ste príspevky naplánovali na viac ako 2 týždne, Facebook zakročí a zníži ich dosah. Naplánované príspevky uvidí menší počet fanúšikov. A to veru nechcete. (Takúto skúsenosť majú viacerí ľudia zo skupiny Online lídri.)

Príspevky na fanpage naplánujete takto:

  1. Prihláste sa do vlastnej fanpage
  2. Napíšte príspevok v podobe textu alebo fotografie a kliknite na šípku vedľa „Publikovať“. Zobrazí sa vám možnosť „Naplánovať“.Facebook plánovanie príspevkov
  1. Potom už len stačí zadať dátum a presný čas, kedy sa má príspevok na Facebooku uverejniť.Facebook plánovanie príspevkov

Ako vidíte, je to naozaj veľmi jednoduché. Vyčleňte si jeden, prípadne dva dni v týždni (podľa veľkosti vašej fanpage), kedy sa budete venovať plánovaniu príspevkov. Mne to zaberá maximálne 2 hodinu času.

Už nemusím zbytočne sedieť za počítačom a tráviť dlhé hodiny pridávaním príspevkov na fanpage. Spravím to naraz. Potom sa môžem spokojne venovať aj iným činnostiam, ktoré sú potrebné pre moje podnikanie.

Nezabudnite, ak plánujete príspevky priamo na fanpage, naplánujte príspevky maximálne na 2 týždne dopredu. Ináč za to zaplatíte znížením dosahu vašich príspevkov.

Do komentárov pod článkom mi napíšte, ako často pridávate príspevky na vašu fanpage, a či pri tom využívate aj plánovanie. Držím palce, nech máte veľa spokojných fanúšikov. 🙂

P. S. ešte tu mám niečo pre tých, ktorí sa chcú naučiť využívať sociálne siete na autopilota. Jedinečný online kurz. Viac informácii nájdete tu.

Martin je tréner a mentor v oblasti inovatívneho predaja a online marketingu. Jeho cieľom je naučiť obchodníkov a podnikateľov využívať online marketing a moderné nástroje predaja vo svojej praxi. Je zástancom čestného a moderného predaja.
Komentáre
  1. Marek píše:

    Výborný článok Martin. Dakujem za postrčenie do akcie. Dnes som si naplánoval príspevky na fanpage prvýkrát na 3 dni dopredu… hurá… konečne som sa ( si ma )k tomu dokopal… Mám otázočku: dajú sa príspevky plánovať aj na osobnej stránke na FB? Toto tam nevidím

  2. rudolf kováč píše:

    Ahoj Martin, na svoju fanpage : Rudolf Kováč Investovanie do zlata dávam príspevky 3 x denne cez Postplanner o 7,00 , 12,00 a 19, 00. Zdravím Rudo

  3. Milada Smutná píše:

    ….. Děkuji za postrčení, stejně jako Marek ☺ Příspěvky jsem v srpnu pro Abecedu prvňáka plánovala a v prosinci blog nového webu IPP. Bylo to nárazově a bylo to skvělé! Nerušilo mě to během dne a nemusela jsem na to myslet. Teď naplánované nemám a chybí mi to. Díky za námět, který mi nastavil zrcadlo toho, co chci změnit. Jdu na to!

    • Martin Mažár píše:

      Milada skvelé, teším sa, že sa do toho opäť pustíte 🙂 Ako sa hovorí Facebook je dobrý priateľ, ale zlý pán. Treba si jednoducho vyhradiť čas, naplánovať príspevky a potom na chvíľu na fanpage zabudnúť (alebo čítanie správ zveriť zákazníckej podpore). Prajem veľa úspechov 🙂

      • Janka Tarcakova píše:

        Ahoj Martin, potrebovala by som pomôcť s funpage, som iba začiatočník a potrebovala by som na stránke svoje príspevky zo razivat iba tým, ktorý označili túto stránku ako PACI SA MI To?? Dá sa to niekde nastaviť?
        Ďakujem Vám veľmi pekne za pomoc.

        • Martin Mažár píše:

          Ahoj Janka, čo sa týka fanpage (Facebook stránky), tak tá je verejná. Takže príspevky si môže pozrieť ktokoľvek, kto príde na tvoju stránku. Príspevky sa primárne zobrazujú fanúšikov tvoje fanpage, ale keď to niekto zdieľa so svojimi priateľmi, tak príspevky môžu vidieť napr. aj jeho priatelia.

          Pokiaľ chceš, aby tvoje príspevky videli len vybraní ľudia, tak pre teba bude lepšie „uzatvorená skupinu“. Keď máš uzatvorenú skupinu, tak príspevky môžu vidieť, len členovia. Na druhej strane sa do skupiny ťažšie získavajú ľudia.

  4. Martin, ďakujem Ti za hodnotné info. Vôbec som netušila, že takéto niečo existuje. Ja si síce príspevky plánujem na niekoľko dní dopredu, ale vkladám ich tam postupne, mechanicky – keď nadíde čas… Vážne si mi teraz ušetril kopec času a vyriešil, čo s fanpage s blížiacou sa dovolenkou. Ešte raz veľká vďaka 🙂

    • Martin Mažár píše:

      Tak to som veľmi rád.Potom je tu ešte možnosť plánovať príspevky cez externé aplikácie, tak že súčasne naplánuješ príspevky aj na ostatné sociálne siete.

      P. S. Prajem krásnu dovolenku 🙂

  5. Tomáš píše:

    Aktivně využívám jen Instagram, na na svém profilu @navrchol dávám 2 příspěvky týdně a vždy si je chystám na celý měsíc dopředu.

  6. Tono píše:

    Mal by som otázku či je možné a ako zrušiť naplánované príspevky ?

  7. Neviem píše:

    Mala by som otázku. Mám stránku, na ktorej nemám tu možnosť pri uverejňovaní naplánovať príspevok. Čiže pri tlačitku publikovať nemám tu šipku a neda sa mi naplánovať príspevok. Mala som stránku aj predtým a tam mi t išlo. Neviete prečo teraz nie?

  8. Nevien píše:

    Mala by som otázku. Mám stránku, na ktorej nemám tu možnosť pri uverejňovaní naplánovať príspevok. Čiže pri tlačitku publikovať nemám tu šipku a neda sa mi naplánovať príspevok. Mala som stránku aj predtým a tam mi t išlo. Neviete prečo teraz nie?

    • Martin Mažár píše:

      S tým som sa ešte nestretol, že by niekto toto nemal na svojej Facebook stránke.Bude to pravdepodobne nejaká chyba Facebooku. Treba buď vydržať alebo napísať na ich podporu.

  9. Katarína píše:

    Zdravím Martin, tiež mám tú istú skúsenosť, nemám možnosť plánovať príspevky cez FB. Spravujem 3 stránky a ani na jednej mi nedáva možnosť šípky iba rovno pridať príspevok. Pre istotu som to pozrela aj cez PC aj cez mobil… Nemenilo sa niečo na FB aby boli podporované platené plánovače?

    • Martin Mažár píše:

      Katarína,
      no ono to nejako blblo chvíľu. Bola to chyba Fb. Ja som tiež pár týždňov túto funkciu nemal a plánoval som teda príspevky cez creator studio (čo je tiež zdarma vec od FB) a včera mi tá funkcia znova nabehla. Takže mne od včera ide.

      Takže čo odporúčam, chvíľu počkať, kým FB tú chybu opraví.

  10. Petra píše:

    Martin,
    přes fanpage mi jde naplánovat jen 1 přispěvek dopředu, čím to je? Plánuji v canvě, tam je jistota i měsíc dopředu? díky Petra

Pridať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů