Pozrite si ZDARMA môj webinár
Ako získavať 10-tky klientov
zo sociálnych sietí bez otravovania ľudí
(a zarobiť si ako nikdy predtým)?
Dnešných ľudí môžeme rozdeliť na 2 skupiny, na tých, čo sú na Facebooku a tých, ktorí mu doposiaľ ešte odolávajú.
Viem, ako to je… Mnohí z vás považujete Facebook za stratu čas. Sám som ho kedysi za stratu času považoval.
Dnes však na Facebook nedám dopustiť.
V tomto článku vám ukážem 9 dôvodov, prečo by ste mali byť na Facebooku, aj keď doteraz odolávate a najmä prečo by ste ho mali využívať na biznis.
Už som zopár ľudí presvedčil, aby si založili Facebook, začali ho aktívne využívať na biznis a vďaka tomu sa ich biznis posunul na inú úroveň. Tak verím, že sa mi podarí presvedčiť aj vás 🙂
Čítajte ďalej a ukážem vám na konkrétnych príkladoch ako Facebook môže pracovať aj pre vás.
Ako často sa stretávate s celým okruhom vašich známych? Sú medzi nimi aj takí, s ktorými ste sa nestretli mesiace alebo roky?
Áno?…Tak s nimi sa dá veľmi dobre udržiavať kontakt pomocou Facebooku.
Vaši priatelia na Facebooku uverejňujú príspevky, čo sa udialo v ich živote. Vy na ich príspevky môžete zareagovať označením „páči sa mi“ alebo komentárom, čím sa im pripomeniete a ukážete, že na nich myslíte.
Je to jednoduchý a časovo nenáročný spôsob ako nestratiť kontakty na známych a byť s nimi v kontakte (aj keď len virtuálnom).
Ak ste obchodník, ktorý predáva napr. reality, poistenie, parfumy alebo svoje poradenstvo, tak zostať v kontakte s každým, s kým sa stretnete, je životu dôležité. Asi viete aké CENNÉ sú všetky kontakty.
Preto každého s kým sa zoznámite, si pridajte na Facebook a začnite udržovať kontakt.
Bežný človek má na Facebooku v priemere 338 známych, tí ktorí s Facebookom aktívne pracujú, tam majú stovky alebo tisíce známych.
Vždy, keď pridáte na Facebook nejaký príspevok, tak sa to zobrazí vašim priateľom. Prestavte si, že pridáte na Facebooku odkaz na nejaký odborný článok z vašej brandže.
Vaši známi ihneď spozornejú. Keď to zopakujete viackrát, tak pochopia, že sa danej oblasti venujete. A to je základ, aby mohli dvihnúť telefón a zavolať vám.
Lebo pokiaľ vaši známi nevedia, čo robíte, tak ako môžu dvihnúť telefón a zavolať vám?
Možno dvihnú telefón, ale zavolajú niekomu inému, o kom vedia, že danú vec robí a je v nej odborník.
Takže čo by ste mali robiť, aby ste dali svoju okoliu vedieť, čo robíte?
Občas pridajte obrázok alebo odkaz na nejaký odborný článok z vašej oblasti podnikania. Avšak robte to tak, aby ste „nezaspa
movali“ svojich priateľom obchodnými ponukami.
Na obrázku nižšie máte príklad ako to robím ja. Verím, že vám pomôže, aby ste získali lepšiu predstavu, ako postupovať.
Podrobnejšie sa tejto technike budem venovať na najbližšom online workshope Facebook inak.
Facebooková stránka umožňuje, aby ste sa prezentovali ako firma alebo ako obchodník. Je dobrá nielen pre veľké firmy, ale aj pre bežných obchodníkov, napr. finančných poradcov, realitných maklérov, výživových poradcov, koučov, trénerov atď…
Jej výhodou je, že pomocou nej si robíte zdarma reklamu a hlavne komunikujete s masou. Takže keď máte nový produkt, tak prostredníctvom Facebook stránky (fanpage) sa o ňom dozvedia masy.
Najväčšia výhoda komunikácie s masou spočíva v efektivite. Čím väčšia masa, tým viac obchodov z nej spadne.
To je dôvod prečo mám vytvorených niekoľko Facebook stránok:
Nie je nič lepšie ako keď pridáte príspevok na Facebook a ten sa zobrazí tisíckam ľudí, ktorí sa hneď dozvedia, čo chcete.
Je to veľmi efektívne.
Tu je príklad ako využíva Facebook stránku (fanpage) poradkyňa pre zmenu životného štýlu Nikol Bačovská a funguje jej to úžasné 🙂
Odporúčam. Vytvorte si aj vy svoju Facebook stránku (fanpage) a začnite aktívne využívať tento bezplatný nástroj, ktorý vám pomôže k vyšším predajom.
Ak na Facebooku natrafíte na zaujímavý článok, tak si ho môžete uložiť „na neskôr“. Po čase tak budete mať úžasnú knižnicu článkov.
Čo tak si začať ukladať na Facebooku články z vášho oboru alebo články, ktoré vám pomôžu k vyšší predajom?
Budete mať tak pokope všetko, čo sa vám v budúcnosti môže zísť.
Tu vidíte ako to využívam ja:
Vedeli ste, že na Facebooku si môžete zaplatiť reklamu? A nie hocijakú – super lacnú.
Keď som si pred niekoľkými rokmi zaplatil reklamu v PEZINSKO (inzertný časopis) stála cca 50 eur, prišiel mi z nej jeden zákazník a ten zaplatil „NEUVERITEĽNÉ“ 3 eurá.
Odvtedy som printovú reklamu nevyužíval. Bola to pre mňa čistá strata.
Na Facebooku môžete mať reklamu za oveľa „lepší“ peniaz. Navyše vidíte koľko ľudí danú reklamu videlo a tiež koľko ľudí na ňu kliklo.
Naposledy som za reklamu zaplatil 29,98 eura. Moju reklamu videlo 21139 ľudí a do svojej „internetovej predajne“ (na svoj web) som takto dostal 414 potenciálnych klientov.
Je to skvelé, že?
A čo je na tom najlepšie, že vôbec nemusíte veľa platiť. Kludne si to môžete vyskúšať napr. za 1 euro, aby ste videli, čo to dokáže.
Tu je príklad ako to využíva jedna diskotéka kúsok od môjho rodného mesta (obrázok).
Ak by ste chceli tejto téme viac porozumieť, tak si pozrite môj bezplatný tréning o Facebook reklame.
Na Facebooku sa môžete zapojiť do skupín, ktoré sú zamerané na rôzne témy a zoznamovať sa tam, budovať si tam vzťahy alebo tam LOVIŤ KLIENTOV.
Ako to robí napríklad Martin Palkovič – účtovník. Martin je aktívny v skupine Učíme sa podnikať, kde ľuďom ochotne radí a odpovedá na ich otázky ohľadne učtovníctva.
Nečudo, že už veľa ľudí z tejto skupiny sa nakoniec stali aj jeho klientmi. (aj ja som jeho klient vďaka tejto skupine 🙂
Na Facebooku nájdete rôzne skupiny od zamerania na zdravý životný štýl až po financie a MLM.
Ja osobne som členom vyše 30 skupín.
Tu je zoznam facebookových skupín, ktorá som našiel na tému chudnutie (ideálne pre výživových poradcov). Ten zoznam je naozaj obrovský a do obrázku sa nezmestil.
Skupiny na Facebooku sa dajú využiť aj inak a to pre lepšiu zákaznícku podporu. Môžete si vytvoriť uzatvorenú alebo utajenú Facebook skupinu, pridať alebo pozvať do nej svojich klientov (alebo obchodných partnerov) a pomáhať im, vzdelávať ich a komunikovať s nimi.
Napríklad tak ako to robí Generali Slovensko:
Ja mám tiež svoju Facebook skupinu – skupinu Online lídri. Založil som ju začiatkom roku 2017 pre svojich klientov a neklientov, aby som im mohol zdarma radiť a pomáhať. (takže ak máte nejakú otázku, ohľadne online marketingu, tak ju položte do skupiny, rád vám pomôžem)
Dnes má skupinu už viac ako 6000 členov. A musím povedať, že založiť ju bolo naozaj dobrý nápad. Síce som ju nezakladal, kvôli tomu, aby som na nej zarábal, dnes mi však skupina generuje viac ako 70 % všetkých mojich klientov.
Aby som to uviedol na pravú mieru, tak 70 % všetkých mojich klientov sú členmi práve tejto skupiny.
Preto odporúčam aj vám, založte si svoju skupinu. Starajte sa jej členov, raďte im a pomáhajte. Som presvedčený, že sa vám to vráti v podobe väčšieho počtu spokojných klientov.
Chcete zistiť, čo vašich klientov trápi alebo aký je ich názor? Nie je to jednoduchšie ako opýtať sa ich na Facebooku. Pokiaľ máte Facebook stránku (fanpage) alebo Facebook skupinu, tak len jednoducho položte otázku.
Odpovede vám často pomôžu napríklad pri tvorbe produktov, argumentov alebo lepšie pochopiť správanie vašich potenciálnych klientov.
Napríklad v tomto príspevku zisťujem, aké témy ľudí najviac zaujímajú, aby som potom neskôr na to pripravil kurzy.
Keď idete na stretnutie s klientom tak buď klientovi predáte alebo nepredáte. Dobrá príprava dokáže zvýšiť úspešnosť vášho predaja.
V rámci prípravy si môžete preklepnúť klientov profil na Facebooku. Zistiť čo sa mu páči, či máte spoločných známych, čo naposledy robil.
Všetko to závisí od nastavenia jeho súkromia na Facebooku, čo väčšina ľudí nastavené nemá. Takže môžete získať cenné informácie a dostať sa do obrovskej výhody.
Takže toto bolo 9 dôvodov prečo mať Facebook a prečo ho využívať pre biznis. Verím, že vás presvedčia k tomu, aby ste začali Facebook plnohodnotne využívať vo svojom podnikaní.
Napíšte mi prosím do komentárov ako vy využívate Facebook vo svojom biznise, alebo ktorý z týchto 9 dôvodov vás najviac zaujal.
Tak tento clanok je uplne ze super. Doteraz som si myslel ze FB viem vyuzivat, ale po precitani som zistil, ze viem trt… 😉
Ked dokoncim jeden projekt asi vstupim do platenej verzie.
Marián, mnohí nevedia, ani to čo ty 🙂 Ale je super, že sa to chceš naučiť. To že na Facebooku je už viac ako 2 000 000 Slovákov, hovorí o tom, že je to sociálna sieť, ktorú sa neopaltí ignorovať. Držím palce a prajem veľa úspechov 🙂
Bod cislo 9 z clanku Zaujmy na facebooku zrazu zmizli a mal som pekne zadelene clanky podla druhu. Viete mi poradit, ci sa to nejako zmenilo?
Dakujem za Dobry článok.Po jeho prečítaní som zistila ze moja Fb stránka je zle nastavená a ja vlastne s nou ani neviem efektívne narábať.Mam zaujem o kurz kt.ma posunie.
Dobrý deň Zuzana, som rád, že článok sa páčil. Ak máte záujem o kurz, tak pozrite tu: http://kurzy.expertnapredaj.sk/. Mohol by sa vám hodiť kurz: Kráľ fanpage – o tom ako spravovať FB stránka alebo kurz Facebook reklama polopate – to je o tom, ako pracovať s reklamami na Facebooku.
Dobry den Martin, mam FB stranku. skor sukromnu. FB chcem vyuzivat na pracu s MLM. Chcem sa spytat ci si mam zalozit este jednu FB stranku nezavisle od tejto aj s nazvom? Este raz som sa vratila ku kurzu Dokonala Fanpage vyzva. Ďakujem