Pozrite si ZDARMA môj webinár

Ako získavať 10-tky klientov
zo sociálnych sietí bez otravovania ľudí

(a zarobiť si ako nikdy predtým)?

Jednoduchý návod pre vytvorenie stránky na Facebooku. Zaberie vám to len 10 minút

Predstavte si, že potrebujete schudnúť. Máte pár kíl navyše, ktorých sa neviete zbaviť. Už ste vyskúšali všetko možné, ale tie kilá sa vás nechcú pustiť. Stále sú na vás nalepené a vy už meliete z posledného. Neviete si s nimi rady. Zrazu, pri pozeraní príspevkov na Facebooku, sa vám zobrazí článok od vášho veľmi dobrého spolužiaka zo strednej školy.

Článok nie je hocijaký. Obsahuje presný postup, ako si upraviť jedálniček, aby kilá zmizli a chudnutie už viac nebolo nočnou morou. Pri čítaní sa vám vybavujú všetky chyby, ktoré ste pri chudnutí urobili. Článok vás natoľko zaujal, že zdvihnete telefón a svojmu bývalému spolužiakovi zavoláte s prosbou, či aj vám dokáže pomôcť.

Takéto situácie sa bežne stávajú. Riešite určitý problém a zrazu zistíte, že váš známy vám s ním dokáže pomôcť. Facebook je skvelým nástrojom na propagáciu seba, ako experta a profesionála v určitej oblasti. Avšak veľa ľudí vníma Facebook ako zbytočný požierač času.

Ja ho skôr považujem za geniálnu možnosť, ako sa priblížiť k svojim potenciálnym klientom. Pre obchodníka a podnikateľa je nesmierne dôležité byť tam, kde sú aj jeho klienti. A na Facebooku je ich tooooľko :). Len hlupák by sa pripravil o tak skvelý zdroj klientov, akým je Facebook.

Jednou z možností ako dať o sebe vedieť, o tom, čo vlastne robíte a v čom ste nesmierne dobrý je osobný profil na Facebooku. Ak vám priestor na osobnom profile na Facebooku nestačí a chcete vlastné podnikanie propagovať profesionálne, vytvorte si na Facebooku fanpage.

Je to úplne jednoduché. Pozrite si presný návod ako si vytvoriť fanpage na Facebooku:

1. krok

Kliknite na odkaz: www.facebook.com/pages/create

2. krok – Typ fanpage

Nie je fanpage ako fanpage. Ak ste napríklad infopodnikateľ, ktorý predáva online kurzy, na fanpage budete mať úplne iné požiadavky ako majiteľka svadobného salónu s úžasnou predajňou, ktorá je plná ručne šitých svadobných šiat.

Vyberte si typ fanpage, podľa zamerania vášho podnikania. K dispozícií máte viacero možností:

Facebook fanpage

  • Miestny obchod alebo miesto – Ak máte kamennú pobočku alebo miesto, kde prijímate klientov, tento typ fanpage je pre vás ako stvorený. Pre každý typ fanpage sú typické určité vlastnosti, ktoré u iných typov fanpage nenájdete. Napríklad pri tomto type máte k dispozícii recenzie, mapu, otváracie hodiny, dokonca aj hodnotenie (počet hviezdičiek), ktorými klient vyjadruje svoju spokojnosť.
  • Firma, organizácia alebo inštitúcia – Tento typ fanpage sa hodí predovšetkým pre veľké organizácie, akými sú napríklad banky. Ak pracujete ako realitný maklér, ktorý má vlastnú pobočku, túto fanpage by som odporúčil pre vašu materskú spoločnosť. Vám, ako realitnému maklérovi, úplne stačí fanpage „Miestny obchod alebo miesto“.
  • Značka alebo produkt – Ak predávate knihy, prípadne pôsobíte ako lektor, je to skvelý typ fanpage práve pre vaše školenia. Ak predávate viacero kníh alebo organizujete niekoľko seminárov, každý z nich by mal mať vlastnú fanpage.
  • Umelec, skupina alebo známa osobnosť – Tento typ fanpage je určený jednotlivcom, najmä ak pôsobíte ako finančný, či výživový poradca, realitný maklér (ktorý nemá pobočku), tréner alebo expert v určitej oblasti.
  • Zábava
  • Záležitosť alebo komunita – Ak chcete mať Facebookovú stránku zameranú na určitú tému, napríklad zdravia, financií, či predajných techník, zvoľte si tento typ fanpage.

3. krok – Kategória a názov fanpage

Každý typ fanpage má svoje jednotlivé kategórie, ktoré bližšie charakterizujú zvolenú fanpage. Takže, ak máte vybraný typ fanpage, zvoľte jej kategóriu.

Facebook fanpage

Na obrázku vidieť, že som si vybral fanpage „Umelec, skupina alebo známa osobnosť“, kategóriu „Podnikateľ“.

Facebook fanpagePotom vypíšete názov fanpage, ja som zvolil „Martin Mažár“ a kliknete na tlačítko „Začať“.

V tomto momente vás Facebook presmeruje na vami vytvorenú fanpage, kde môžete doplniť už konkrétne parametre.

4. krok – Nastavenie fanpage

Vyplňte všetky údaje v nastavení stránky:

1. Informácie

fanpage_informacie

Informácie sú základné údaje o stránke. Ide o core message, ktorá hovorí o tom, čo robíte a akým spôsobom pomáhate ľuďom. Takto vyzerá moja core message: „Pomáham obchodníkom a podnikateľom zvyšovať predaj, aby za ten istý čas zarobili viac peňazí.“ To, čo tu napíšete, sa zobrazí v základných informáciach fanpage.

Maximálna dĺžka core message je 155 znakov. Snažte sa zmestiť do tohto rozsahu, inak na stránke tieto údaje neuvidíte celé. Nebude to vyzerať veľmi profesionálne.

Pod core message je priestor na zadanie url adresy vašej webovej stránky.

2. Profilová fotka

Facebook fanpage

Ak vytvárate fanpage pre vašu firmu, pri nahrávaní profilovej fotky použite jej logo. Ak vytvárate fanpage, ktorej cieľom je prezentovať vás ako odborníka v určitej oblasti, použite vašu profilovú fotku.

Ideálna je fotka, kde vidieť vašu celú tvár s časťou vašich ramien. Na klienta to pôsobí dôveryhodne. Ak chcete u klienta zanechať dobrý prvý dojem, zvoľte fotku s úsmevom. U žien sa osvedčili fotky s priamym pohľadom do objektívu. Vytvárate tak dojem, že sa priamo pozeráte na klienta.

Dôležité je, aby ste na fotke vyzerali ako odborník z danej oblasti. Ak ste finančný poradca, zabudnite na fotku z dovolenky. Uprednostníte fotku, na ktorej ste oblečený v obleku s kravatou.

Profilovú fotku si nahráte po kliknutí na „Nahrať z počítača“. Minimálna veľkosť fotky by mala byť 180 x 180 pixelov.

Dajte si záležať na výbere fotky. Tá sa bude zobrazovať pri všetkých vašich činnostiach na Facebooku (pri pridaní príspevku, komentovaní alebo zdieľaní).

3. Pridať medzi obľúbené

Facabook fanpage

Facebook fanpage

V tejto časti nastavenia stránky si novovytvorenú fanpage pridáte do časti „OBĽÚBENÉ“ na vašej profilovej stránke na Facebooku. Bude to vyzerať takto:

Facebook fanpage

4. Preferované publikum stránky

Facebook fanpage

Posledným krokom je zvolenie preferovaného publika stránky. Zvolíte si parametre vašej cieľovej skupiny. Či je vaša nová fanpage určená napríklad ženám alebo skôr mužom, v akej vekovej kategórií, aké by mali mať záľuby…

Toto bol návod, ako si vytvoriť fanpage na Facebooku. Držím palce, aby vaša nová Facebooková stránka vám získala množstvo platiacich klientov. 🙂 Dajte mi vedieť, či sa vám podarilo vytvoriť vašu novú fanpage.

Martin je tréner a mentor v oblasti inovatívneho predaja a online marketingu. Jeho cieľom je naučiť obchodníkov a podnikateľov využívať online marketing a moderné nástroje predaja vo svojej praxi. Je zástancom čestného a moderného predaja.
Komentáre
  1. Dodka píše:

    Ahoj, chcela by som sa spýtať, kde je možné zmeniť typ fun page na už existujúcej fun page ?
    Vdaja !

  2. Martin píše:

    Ahoj Martin
    Chcel by som sa opýtať, pre cestovateľský blog aký by si odporučil typ fanpage? Ďakujem

  3. lucia píše:

    Dobrz den Martin. Vytvorila som stranku na fb pre mamicky no nevedia pridavat prispevky {mozem to iba ja} neviete mi poradit ako to zmenit. dakujem

    • Martin Mažár píše:

      Ahoj Lucia, super, že si si vytvorila svoju facebookovú stránku 🙂 To, aby mohli aj ľudia pridávať statusy nastavíš tak, že pôjdeš do nastavení facebookovej stránky, následne klikneš na všeobecné a potom v „príspevky návštevníkov“ to upravíš.

  4. igor píše:

    Dobry den Martin, ako sa daju k mojej novej FB komunite stranke pridat pekne blogovacie clanky, ako sa to da napriklad v skupinach?

    • Martin Mažár píše:

      Bohužiaľ, „Poznámky“ teda články písané priamo na Facebooku, idú vytvoriť len v osobnom profile alebo na facebookových stránkach (fanpage). V skupine nejdu vytvoriť „Poznámky“.

  5. Tomas Vateha píše:

    Dobry den, mohol by som Vas poprosit o radu. Som graficky dizajner ( robim logotypy, CI, branding – logo design , corporate identity, typografiu atd. Mam mstranku , ktoru mi byvaly kolega premenoval na Brandety https://www.facebook.com/designbyflip/ a nechcu mi ju premenovat! Chcel by som Flipbydesign, nakolko mam aj kupenu domenu a vsetko okolo toho webdesign atd. Mohli by ste mi odporucit. Chceml by som sa opytat aku novu fan page kategoriu by ste mi odporucali ( link: https://uloz.to/!5mwW7EJ16fxB/type-of-fan-page-png )? ( Samozrejme ak ,ate zaujem rad Vam aj ja pomozem!!!! ) Zaujimalo by ma ci sa stara a nova stranka , ktoru si chcem zalozit daju zlucit?? Dakujem pekne a prajem prijemny den. Ak by ste potrebovali nejaku grafiku nevahajte ma kontaktovat!

  6. Dia píše:

    Dobrý deň,
    Prosím o radu. Na mojej FB stránke mám uvedenú adresu môjho salóna, len mi nezobrazuje mapu. Ako ďalej postupovať? Akú šablónu by ste odporúčili pre salóny?
    Ďakujem

  7. Ivana píše:

    Dobrý deň, viete mi prosím poradiť ako si upraviť menu na ľavej strane pod fotkou a názvom?
    Okrem základného menu (Domov, Informácie, Udalosti,….), by som tam chcela pridať nové karty, ktoré si sama pomenujem. Skúšala som cez Nastavenia – Karty, ale tam sú na výber už pomenované karty. Ja by som si chcela vytvoriť iné, s vlastným názvom, a odstrániť tie, ktoré nepotrebujem. Ďakujem.

  8. Tatiana píše:

    Dobry den,

    Prosim o radu ako pridavat prispevky na inych FB strankach v mene mojej fanpage a nie cez moj osobny profil?

    Dakujem!

  9. Denisa píše:

    Dobrý deň,pred nedávnom som si založila stránku lenže ľudia ju nemôžu vôbec vyhľadať keď normálne zadajú názov mojej stránky. v čom je problém? ďakujem .

  10. Zoltán píše:

    Dobrý deň, viete mi prosím poradiť? Potreboval by som preniesť stránku, ktorá bola vytvorená pod mojim osobným účtom na iný účet. Vytvoril som stránku pre firmu pre ktorú som pracoval a už tam nepracujem a chcem ju preniesť na ich účet. posielam link tej stranky: https://www.facebook.com/penzionzemberovce/
    Ďakujem

  11. Ajo píše:

    Ako sa da v roku 2018 zmenit typ skupiny na FB z verejnej, iba pre tych, ktory sa stanu „fausikom“ skupiny?
    Hladal som v tych informaciach, ako je tu pisane vyssie, ale nic :/
    Vdaka

  12. Radoslava píše:

    Dobry den
    Musim mat aj sukromny ucet na fb ak chcem zalozit len stranku?

    • Martin Mažár píše:

      Áno, presne tak, mali by ste mať aj osobný profil (súkromný účet), aby ste si ju založili. Ak osobný profil nechcete využívať, tak si ho len založte a cez neho si vytvoríte FB stránku. Osobný profil potom nemusíte používať.

  13. Renáta píše:

    Dobrý deň
    Mám už vytvorenú Fanpage, na ktorej som si pridala aj prevadzkové hodiny. Avšak pri pozretí stránky mnou a ani inou osobou tam tieto prevádzkové hodiny niesú. Nezobrazujú sa vôbec v informáciach. A ani mapa sa tam nezobrazuje. Viete mi poradiť prečo? Ďakujem

  14. Marian píše:

    Dobrý deň, neviem, do akej miery je postup uvedený vyššie aktuálny, pretože mne sa 3.krok vôbec nezobrazuje. Chcem vytvoriť komunitu, už sa s tým trápim druhý deň, ale vôbec netuším, ako na to… Vopred ďakujem za odpoveď.

  15. Marian píše:

    Pardon, mal som na mysli 2.krok…

Pridať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů