Pozrite si ZDARMA môj webinár
Ako získavať 10-tky klientov
zo sociálnych sietí bez otravovania ľudí
(a zarobiť si ako nikdy predtým)?
Píšete super články a nikto ich nečíta? Čudujete sa?
Napísaním dobrého článku nič nekončí, práve naopak.
Mnohí blogeri dnes chŕlia jeden kvalitný článok za druhým, ale nie sú čítané. Potom sú prekvapení, že ich blogy zostávajú bez reakcie, bez povšimnutia.
Máte podobný problém?
Keď budete vyrábať skvelé veci a budete ich mať uložené doma na poličke, asi ťažko si ich niekto všimne, však? Presne tak je to aj s dobrým článkom. Ak ho uložíte na miesto a nikde neukážete, nepustíte do sveta, nikto nezistí, aký je skvelý.
A v tom je pes zakopaný. Problém mnohých je, že nevedia svoje články, svoje ebooky, dostať medzi ľudí. Nevedia ich, obrazne povedané, „predať“ a posunúť ďalej.
Koľko času venujete príprave článku? Zamyslite sa nad tým. Presne toľko by ste mali venovať jeho propagácií. V zahraničí musia blogeri vyvinúť oveľa väčšie úsilie. Tam platí, že písaniu článku venujú iba 20% času a jeho propagácií až 80%.
My sme na tom lepšie, 50 na 50, ale nie tak dobre, aby sme sa uspokojili s tým, že článok napíšeme a publikujeme. To je naozaj krátkozraké.
Preložené do ľudskej reči: Je nevyhnutné na web umiestniť nástroje na zbieranie kontaktov. Už sme o tom písali pri stratégií Michala Kopeckého. Majte na blogu pop – up okno, stiahnutie ebooku a napríklad napravo tipy a rady na email.
Vašim cieľom by malo byť získať emailovú adresu na ľudí, ktorí sa ocitnú na vašom blogu. To je základ každého jedného funkčného blogu. Povie vám to každý úspešný bloger.
Tak si začnete vytvárať databázu klientov. Nieže sa uspokojíte s tým, že vám kontakty pribúdajú a zabudnete na to, že ste s nimi chceli komunikovať. Keď napríklad napíšete nový článok, pošlite im ho.
TIP: Píšte a klientom posielajte naozaj iba hodnotné veci, lebo prázdnymi rečami získate nie sympatie, ale antipatie. Vyriešte článkom nejaký ich problém, naučte ich niečo, rozšírte ich obzor, vyjasnite im nejakú tému alebo im pomôžte rozlúsknuť určitú dilemu.
Ľudia nechcú mrhať časom na veci, ktoré pre nich nie sú prínosné a nič z nich nemajú, nič im neprinesú. Tak nevzbudíte dôveru, odídu vám a stratíte ich.
Mnoho blogerov napíše super článok a maximálne ho zazdieľa na svojej fan page.
A to je chyba.
Každý článok, ktorý napíšete, treba niekoľkokrát „otočiť“. To znamená, niekoľkokrát propagovať.
Kde môžete svoj článok propagovať?
Ja osobne každý príspevok častejšie zverejňujem na svojom osobnom profile, aj verejnej fan page. To neznamená, že zajtra aj pozajtra. To určite nie! Ten istý obsah propagujem znova napríklad o 3 mesiace neskôr.
TIP: Je na zvážení, či uvádzať dátum, kedy bol článok publikovaný. Ľudia sa potom na váš článok môžu pozerať s nedôverou. Dátum ich môže od čítania odradiť, pretože oni hľadajú niečo „čerstvé“, apriek tomu, že téma vášho článku je vysoko aktuálna aj roky po publikovaní. Neriskujte to! Dátumy vynechajte nielen pri článku, ale aj pri komentároch.
Využite možnosť komentovať cudzie články. Ako to myslím?
Napíšte článok, hoďte kľúčové slovo do Googlu, vyhodí vám konkurenčné články, ktoré začnite komentovať.
Zo skúseností viem, že práve z ľudí, ktorí sa zapájajú do diskusií, v ktorých sa takto zúčastním, sa často stávajú zákazníci.
TIP: Ale pozor! Píšte s rozumom, nemali by ste ísť proti blogerovi, lebo to nie je správna cesta. A samozrejme, ak tak urobíte, váš koment zmaže.
Ako by ste mali cudzie články komentovať? Váš komentár by mal byť doplňujúci, rozširujúci odpoveď, výstižný a trefný. Ak čitateľ usúdi, že sa vyznáte a viete mu pomôcť, nájde cestu k vám, preklikne sa na váš blog, či Facebook.
Aké to sú? Sú to vaše články, ktoré píšete pod vlastným menom na blog niekoho iného. Ten niekto iný, zase nemôže byť len tak hocikto. Mal by to byť úspešný bloger, na blog ktorého sa vám oplatí písať, lebo k vám odtiaľ prídu noví fanúšikovia a potenciálni zákazníci.
Ak máte písať na nejaký blog, ktorý nežije, kde je pár ľudí, je to zbytočná strata času. Naopak, silný blog, ktorý je navštevovaný, vám môže priniesť pri malej námahe veľa muziky.
Blogeri nemajú problém napísať skvelý článok. Problém majú s tým, ako ho propagovať. Neoplatí sa to podceniť, pretože potom celá vaša práca a čas strávený na článku boli zbytočné. Ak sa rozhodneme napísať článok na blog, počítajte s tým, že rovnakú pozornosť by sme mali venovať aj jeho šíreniu.
Pomôže vám databáza kontaktov, ktorú by si mal vytvárať každý bloger, a ktorá je nosným pilierom každého blogu a webu.
Ďalším kanálom je Facebook a to opakované zdieľanie na osobnom profile, ale aj verejnom. Tak, ako sme si to podrobne vysvetlili vyššie.
Ak máte možnosť písať hosťovské články na iný, silný blog, určite to využite. Linkujte svoje nové články a komentujte tie cudzie, konkurenčné. Všetko však s mierou a v súlade s pravidlami, ktoré som vás naučil v tomto článku.
Verím, že ste našli inšpiráciu, ktorú môžete hneď vyskúšať. Viac o tom, aké účinné a overené techniky použiť na zvýšenie návštevnosti vášho webu, čítanosti vašich článkov a posilnenie predaja, sa dozviete v obľúbenom kurze „Predaj Naruby„.
Dobrý článok ako vždy Martin. Za nás by som doplnil ešte 2 poznatky: k bodu 2. zdielajte – absolútne súhlasím. Zároveň je potrebné brať do úvahy fakt o tom že Facebook je tiež len internetová služba a má komerčný charakter. preto určite zvážte inzerciu svojich článkov formou propagácie (boostu) na vašu cieľovú skupinu. Keďže veľa našich zákazníkov s tým ešte nemá skúsenosť z nášho blogu môžu svoje vlastné články propagovať priamo do sieti FB pre svoje mesto či cieľovú skupinu. a stačí k tomu rozpočet len 2,3 či 5 EUR na prvé výsledky. viď zariadim.sk/blog
No a pridal by som bod 6. Stále sa učte. Sledujte ktorý článok zákazníci čítali či ďalej zdielali, ktorý nadpis, fotka text alebo propagovanie fungovalo a ktorý nie. No a potom už len zlepšujte čo sa zlepšiť dá a opakujte čo sa vám už podarilo.
Držím palce.
Martin
Ďakujem za doplnenie. Super tipy 🙂
Výborný článok Martin. Ďakujem za tipy. 🙂
Ďakujem krásne 🙂 Držím palce 🙂
Dobré tipy, ďakujem Martin! Začnem používať linkovanie 🙂
Som rád, že sa ti článok páči 🙂 Držím palce 🙂
Výborný článok Martin.
Mne sa podarilo rýchlo dostať svoj článok „http://blog.milantulenko.eu/2016/08/ako-sledovat-tv-zadarmo.html“ na prve miesta v Google koncom roka 2016 a to tak že som na Facebooku rozprúdil vášnivú diskusiu o sledovaní skupiny programov Markízy uplne zadarmo aj po novom roku.
link vybrali.sk nefunguje
Ďakujem za info. Bol to preklep (už som to opravil). Správne to je vybrali.sme.sk
Článok čítam stále dookola a vždy je aktuálny a super. Čo som si však všimla v mnohých skupinách zakazujú postovať link z blogu (napríklad iba vlastné fotografie). Mnohí blogeri píšu pre zviditeľnenie napríklad pamiatok, nie pre svoju propagáciu za účelom zisku. Píšu radi a pre zábavu. Buď potom blogeri s nechuťou odídu zo skupiny, alebo sú nútení zvyšovať aktivitu svojim dieľom cudzej stránke a cudzej osobe. Je to škoda. Viem, že vlastník skupiny si môže nastoliť pravidlá aké len chce, ale nerozumiem, prečo každý blogový príspevok musia ľudia často krát vidieť tak komerčne. Čím je to spôsobené podľa vás? A akoby ste sa zachovali vy? Odišli by ste zo skupiny alebo ak chcete aj naďalej obohacovať ľudí, pridávali by ste fotografie bez možnosti označenia svojho blogu/fb page alebo iných prepojení smerujúcich k vám?
Ahoj Jaji,
chápem oboje strany – blogera a aj majiteľa skupiny. Sám som bloger a tiež aj majiteľ skupiny (mám skupinu Online lídri https://www.facebook.com/groups/onlinelidri/?fref=ts). Dôvod prečo vo väčšine funkčných skupín zakázané pridávať vlastné články spočíva v tom, že mnohí skupinu zaspamujú článkami a pridávajú články do skupín hlava nehlava.
Predstav si skupinu ako svoju záhradku, o ktorú sa staráš a potom príde niekto, kto chce z tvojej záhradky zobrať úrodu – bez toho, aby sa o ňu staral a pridal ruku k dieľu. Ke’d máš skupinu a toto nezakážeš, tak za chvíľu ti ľudia zaspamujú skupinu svojimi príspevkami a zrazu sa zo skupiny stane mŕtva skupina, ktorá nikoho nezaujíma. Keď sa pozrieť na mnohé skupiny, tak tým, že tam majiteľ povolil zdieľať články druhých, tak zrazu skupina sa stale nekatívna….pretože začal prevládať spam.
Samozrjeme občas sa stanú aj výnimky, ale chce to naozaj veľa práca – veľa mazaní príspevkov a tak je jednoduchšie zakázať všetky príspevky, ktoré môžu vyznieť ako vlastné promo…
Naozaj je nevyhnutné skryť dátumy? Možno aj to je príčina mojej nízkej čítanosti, no dôvody sa mi nejako nezdajú. Mňa staršie články napríklad od čítania neodradia. V opačnom prípade si neprečítala ani toto. 🙂 Zaviedla som si dátumy na svojej stránke zámerne, pôvodne tam neboli. Dôvod je ten, že občas sa v článku vyskytne informácia, ktorá je už neaktuálna, aj keď téma článku ako taká stále aktuálna je. A ak aj úplne zmením stanovisko a začnem sa na niečo pozerať z inej strany, stále je dobré ukázať, že poznám aj argumenty svojej pôvodnej strany. A dátumy článkov tiež ukazujú môj autorský vývoj, predsa len o päť rokov neskôr človek píše zreteľne inak než predtým. Preto si myslím, že aj moje staršie články majú na stránke miesto, no zároveň treba pri niektorých z nich upozorniť, že sú staršie.