Pozrite si ZDARMA môj webinár
Ako získavať 10-tky klientov
zo sociálnych sietí bez otravovania ľudí
(a zarobiť si ako nikdy predtým)?
Každý týždeň si vypočujem niekoľko telefonátov od obchodníkov, ktorí si chcú so mnou dohodnúť stretnutie alebo mi niečo predať.
Keď počúvam ako telefonujú, niekedy má z toho BOLIA UŠI 🙁 a je mi to veľmi ľúto, lebo robia vážne chyby, ktoré znižujú úspešnosť dohodnutia stretnutia. A to je naozaj škoda 🙁
Často sa opakuje jedna CHYBA.
Táto chyba ma za následok, že mozog klienta sa ihneď prepne, prestane vás počúvať a začne rozmýšľať, ako sa vás zbaviť.
Pozrite si nasledujúce video, vyhnite sa chybe, ktorá vás oberá o stretnutia a staňte sa majstrom v telefonovaní.
Telefonovanie je o slovíčkach a vetách. Jedno slovo alebo jedna veta, môže mať za následok, že vaše telefonáty budú oveľa úspešnejšie alebo oveľa neúspešnejšie.
A úvod telefonátu je práve jedna z tých vecí.
Preto zmeňte svoje telefonovanie a namiesto „Hovorím správne s pánom [meno klienta]?“ používajte:
„Dobrý deň pán [meno klienta], pri telefóne [vaše meno]. Som rád, že môžem s vami hovoriť.“ Pocítite pozitívnu zmenu na svojich telefonátoch a dohodnete si viac stretnutí.
Viem, že je to inak, než to robí väčšina, ale ja robím veci NARUBY a prináša mi to úspech.
Cítite, že vaše telefonovanie potrebuje výrazne zlepšiť?
Mně se to absolutně nelíbilo. Neuvedl žádný důvod, proč by to mělo být lepší. Uvědomte si že žádné techniky vám nepomůžou, to lidi hned prokouknou. Musíte přinášet užitek!
Adamec, ďakujem za komentár. Nemusí sa to samozrejme páčiť každému a nefunguje to 100 % na každého. To žiadna technika ohľadne telefonovania. Je to o tom, čo funguje lepšie a čo funguje horšie. A táto funguje lepšie než niekoľko iných techník, ktoré sa bežne učia. Je to jedná z techník NARUBY.
Tu sú dôvody prečo to funguje:
– techniky, ktoré sa pýtajú v úvode na meno a overujú si meno sú staré viac ako 20 rokov (u nás. V zahraničí sa používali ďaleko skôr). Využívali sa preto, že ľudia mali pevnú linku a tú mohol dvihnúť aj niekto iný z rodiny. Dnes to nemá odpodstatnenie, lebo mobil v 99,9 % dvíha daný človek, ktorému voláte.
– keď vám kamarát milými slovami, keď sa stretnete „Som rád, že ťa vidím“, tak je to úžasné. Skúste to použiť v praxi. Ľudia milujú vrúcne privítania. A toto isté sa dá použiť v telefonáte „Som rád, že môžem s vami hovoriť“. Je to opäť vrúcne privitánie. Je to samozrejme, že treba to hovoriť s úsmevom. Ľudia na to veľmi milo reagujú.
– Je to ako prvý dojem a vy máte šancu ho urobiť len raz. Byť príjemný na úvod telefonátu je preto kľúčové. Celý telefonát sa potom nesie v inej atmosfére.
– Hlavný dôvod: Funguje to mne a aj ľuďom, ktorých som to naučil
Inak je to presne tak ako píšete, základ je poskytovať PRÍNOS. Môžete mať úžasný úvod telefonátu, ale pokiaľ človeku nedáte pádny dôvod, aby sa s vami stretol, tak sa nestretne. Telefonáty nie sú o úvode telefonátu, ale o dôvode. Cieľom úvodu telefonátu je vytvoriť dobrý dojem a „pripraviť si“ klienta.
uz jeto na netu, za chvilku to zacne pouzivat kazdy a stejne to prestane fungovat. Ba naopak, stane se z toho buzzword, ktery zase odradi.
Áno,aj to sa môže stať. Kiež by to tak bolo a začlo to používať viac ľudí. Skúsenosť je vška taká, že veľa ľudí to číta a málo to aj v reálnom svete spraví 🙁 Preto ešte bude dlho trvať, kým sa z toho stane buzzword.
P. S. A keď sa také niečo stane, tak opäť vymyslíme niečo nové 🙂
Co v pripade, ked volam klientovi a zodvihne zena napr. manzelka? Ako si mam vypytat klienta k telefonu? Ja si myslim ze ina cesta ako si vypytat k telefonu klienta neexistuje.
ďakujem za otázku. Urobíte to veľmi jednoducho a prirodzene. Keď zrazu začujte ženský hlas v telefóne namiesto mužské tak povedzte: „Dobrý deň, tu pri telefóne je [Vaše Meno] volám pána [Meno klienta]. Mohol by som s ním hovoriť…“
Super video pán Mažár,
chcem sa opýtať.
Mojou cieľovou skupinou sú stavebné firmy. Začínam podobne, ako ste názorne ukázali, že by sa začínať nemalo. Je podľa Vás táto veta zle formulovaná?
„Dovolal som sa do firmy zaoberajúcej sa obkladmi a dlažbou, mám pravdu?“
Príde mi podobná ako tá Vaša prvá, ale myslím si, že je v poriadku. Čo si o tom myslíte?
Ďakujem
Dominik, som rád, že video sa páčilo 🙂
Vetá, ktorou začínate nie je úplne vhodne sformulovaná. Osobne, keby mi toto niekto povedal v úvode telefonátu, tak si povie: „Kto ma to zas otravuje…“ Už len keď namiesto „firmy zaoberajúcej sa obkladmi a dlažbou“ poviete názov firmy (ktorý určite viete), tak pocítite rozdiel.
Inak najlepšie je vopred zistiť meno kompetentnej osoby vo firme a zavolať priamo nej, tým spôsobom ako učím vo videu.
Prajem veľa úspechov 🙂
Skvele. 🙂 Ďakujem, Vám za radu. Určite ju nabudúce využijem.
Prajem pekný zvyšok dňa. 🙂
Super, dajte potom vedieť, ako sa vám darí. Krásny deň:)
Dobrý den, prosím o ukázku správného způsobu v případě, že se volaný nepředstaví. Je celkem běžné, že po zvednutí telefonu se ozve jenom „haló“. V tomto případě nevím, zda opravdu mluvím s volanou osobou a nějaká identifikace proběhnout musí. Zeptat se na úvod, zda hovořím se správnou osobou radí i Miroslav Princ v knize „Jak uspět při obchodním telefonování“. Podle mě to nejde vynechat. Díky za odpověď
Dobrý deň Jaroslav, v tom prípade je priebeh rovnaký. Jednoducho predpokladáte, že hovoríte so správnou osobou. Akonáhle v úvode poviete „Dobrý deň pán [meno klienta].“, tak ak nebudete hovoriť so správnou osobou, tak klient sám povie: „to je omyl…“
Dakujem za video. Samozrejme je to dobry navod. Ale kedze som profesionalne deformovana dovolim si upozornit na velmi caste pouzivanie slovicka „ze“.
Lucia, ďakujem za upozornenie. Viem, že nie som dokonalý a musím sa ešt veľa zlepšovať vo svojom prejave. Najmä pred kamerou nie som si veľmi istý a preto nevedomky používam aj slovnú vatu typu „že“, „proste“ 🙁
Verím, že mi to ľudia prepáčia, lebo to robím, aby som pomohol 🙂
nejdůležitější je lidský přístup,přirozenost,nestrojenost. Také manipulace se svým hlasem,vycítit,jaký člověk je na druhé straně a tak předejít námitkám. Ale to je u dlouholeté zkušenosti. neboli učit se ,učit se,učit se… 🙂
Magda, ďakujem za komentár. Je to presne tak, ako píšete 🙂
Já nepoužívám žádné techniky. Dělám svou práci srdcem. Lidé naučené techniky vycítí. Je nezbytné věřit danému produktu i dané firmě. Není až tak důležité co říkáte, ale jak to říkáte. 🙂
áno Jaroslav, máte pravdu, že je veľmi podstatné ako to človek hovorí. Pokiaľ hovoríte správne veci a hovoríte to správne (srdcom a s nadšením), tak to je „zbraň najväčšieho kalibru.“ 🙂
Natočiť video bol ve´lmi dobrý počin , či už ide o jeho obsah, alebo o reč Vášho tela . Je to video o tom, ako by nemalo vyzerať, takže máte možnosť na sebe popracovať. V prvom rade , telefonovanie, nie je len prvá veta , tou ste ešte nevzbudili záujem o telefonovanie u volaného, dôležitejšia je preto veta dalšia a o tej sa nezminujete ! Skôr, ako budete nabudúce tvoriť video, porozmýšlajte nad jeho štruktúrou – obsahom, aby ste ním nepovedali A a zabudli na B .
Druhá vec je reč vášho tela , pôsobíte na videu nerv´ozne, moc hýbete rukami a to je už z vreca techník a znalostí prezentácie . Váš počin urobiť videá je super, ale najprv si treba urobiť scenár- obsah zdelenia v ˇnom , aby nebolo polovičaté a trénujte pred kamerou . S pozdravom,Jozef
Ďakujem za spätnú väzbu. Viem, že nerobím veci dokonale, ale robím to najlepšie ako viem. Nie som profesionál v státi pred kamerou a priznám sa, že mám trému. A už vôbec nie som dokanalý.
No rozhodol som sa prekonať svoj strach a postaviť pred kameru s cieľom dať zdarma svoje know-how a pomôcť tak obchodníkom, ktorí sa chcú vzdelávať rásť a byť v predaji úspešní. Prajem vám veľa úspechov
P. S. Budem rád, keď zo seba vydáte aj vy niečo pozitívne napr. sa podelíte o to, ako správne telefonovať podľa vás, čo je dôležité v telefonovaní. Mnohí čitatelia tohto blogu vám budú za to vďační, keď sa podelíte o svoje skúsenosti z telefonovania. Kritizovať vie naozaj každý.
Dobrý deň,
práve moji ľudia majú problém s úvodmi telefonátov. Robíme špecifickú činnosť, inkaso a správa pohľadávok a v úvode telefonátu musíme zistiť, kto v spoločnosti má kompetencie o uvedenej činnosti rozhodovať, niekedy je to konateľ, riaditeľ, finančný riaditeľ, ekonomický riaditeľ, ekonóm, referent správy pohľadávok, vedúci inkasného oddelenia. Tieto informácie nevieme získať s webstránok potencionálnych zákazníkov a následne sa musíme cez sekretariát prebojovať ku kompetentnej osobe a dohodnúť si s ňou stretnutie. Čo by ste nám poradili?