Pozrite si ZDARMA môj webinár

Ako získavať 10-tky klientov
zo sociálnych sietí bez otravovania ľudí

(a zarobiť si ako nikdy predtým)?

ÚSPEŠNÍ podnikatelia ROBIA túto zásadnú vec! Chcete vedieť akú?

Úspešní podnikatelia by mali robiť asi tisíc vecí, aby dosiahli úspech. Niektoré majú na úspech väčší vplyv, iné menší vplyv.

Ktorá vec však má zásadný vplyv na úspech?

Občas počujem, ako neúspešní ľudia hovoria: „On mal šťastie…V 90. rokoch, keď niekto začal podnikať, tak to bolo jednoduché. Vtedy tu nič nebolo, nebola žiadna konkurencia… Vtedy sa podnikalo. Dnes je všetkého veľa a najmä je silná konkurencia. Už to nie je také jednoduché…“

Avšak otázkou je, prečo teda vtedy podnikať nezačali? Odpoveď je jednoduchá: lebo väčšina z nich ani nikdy podnikať nezačne, a preto z nich nikdy nebudú úspešní podnikatelia.

Prečo je to tak?

Úspešní podnikatelia, na rozdiel od tých neúspešných, vidia príležitosti a nielen že ich vidia, ale ich aj využívajú! Tí neúspešní vidia väčšinou len prekážky. Nachádzajú tisíc dôvodov, prečo do toho neísť.

Napríklad v spomínaných 90. rokoch nikto nemal skúsenosti s podnikaním, nebolo sa od koho učiť, bola zlá vymožiteľnosť práva atď… (úspešní podnikatelia, čo začali v tých rokoch podnikať, by vedeli o tom rozprávať).

Ale napriek tomu sa do toho pustili. A to je aj jeden z hlavných dôvodov, prečo sú z nich dnes úspešní podnikatelia. Úspešní podnikatelia jednoducho využívajú príležitosti, ktoré sa naskytnú.

Aj dnes sú príležitosti

Každé obdobie prináša príležitosti. Napríklad v súčasnosti sú príležitosti spojené s internetom. Stále viac ľudí vyhľadáva informácie na internete a šikovní podnikatelia ich využívajú.

Čo myslíte, prečo nepíšem články do odborných časopisov, ale píšem ich ZADARMO na web? Pritom ponuku na písanie článkov do odborného časopisu (Investor) som prvýkrát dostal pred niekoľkými rokmi.

Lebo internet mi zarába NIEKOĽKONÁSOBNE VIAC.

Kto využíva príležitosti, ktoré prináša internet

Je zaujímavé sledovať, akí ľudia začínajú používať internet, aby si uľahčili prácu alebo aby viac zarobili. Zväčša sú to už tí úspešní podnikatelia alebo obchodníci, ktorí dokážu vycítiť príležitosť a chopiť sa jej.

Vďaka tomu nielenže sú úspešní, ale aj úspešní vždy budú. Tu je niekoľko príkladov úspešných podnikateľov resp. obchodníkov:

richard bartik webRichard Bartík,

manažér obchodnej skupiny – 4 krát ocenený ako najlepší obchodník na Slovensku, neskôr štyrikrát ako najlepší manažér na Slovensku. Jednoducho úspešný podnikateľ.

Richard si robí web www.richardbartik.sk, aby si uľahčil náborovanie nových ľudí.

Úlohou jeho webu bude docieliť, aby sa mu ľudia, ktorí majú záujem robiť poisťováka, ozvali sami. Jeho web je zatiaľ tesne pred dokončením a v najbližších týždňoch by mal byť oficiálne spustený.

Pikoška je, že prvá pani sa mu ozvala ešte pred oficiálnym spustením webu, keď jeho web náhodne našla na internete.

vladislav hofrik webVladislav Hofrík,

poisťovací poradca – Dlhoročne jeden z najlepších obchodníkov v Allianz Slovenskej poisťovni, člen klubu prezidenta Allianz Slovenská poisťovňa a úspešný podnikateľ.

Vladislav má stránku www.zivotnepoistenieprevas.sk, ktorej cieľom je získanie klientov, ktorí potrebujú radu alebo uzatvoriť životné poistenie. Je to už 3/4 roka, čo úspešné získava klientov z internetu.

Pikoška je, že práve včera mal stretnutie s klientom z webu a podpísal s ním zmluvu na životné poistenie.

martin tesarek webMartin Tesárek, 

realitný maklér – V roku 2012 bol najlepším realitným maklérom vo firme Modrá pyramída, od roku 2013 má vlastnú realitnú agentúru a dnes patrí medzi úspešných podnikateľov.

Martin má web www.maklerinadoporuceni.cz, ktorého cieľom je získavať klientov, ktorí majú záujem o služby realitného makléra.

Pikoška je, že Martin za rok 2013 zarobil vďaka svojmu webu 750 000 Kč.

Myšlienka na záver

Týmto článkom nechcem povedať, aby ste si všetci tvorili web stránky, ale to, aby ste začali využívať príležitosti, ktoré sa vám naskytnú. Lebo úspech prichádza vtedy, keď využijete príležitosť, ktorú dostanete. Len tak sa aj z vás môžu stať úspešní podnikatelia.

Na záver by ma zaujímalo, aké príležitosti dnes vidíte….(internet, wellness, anti-aging…atď). Budem rád, keď sa o svoj názor podelíte v komentároch pod článkom.

Ak sa vám článok páči, dajte mu páči sa mi a zdieľajte ho so svojimi priateľmi. Urobíte mi tým veľkú radosť – milujem „páči sa mi“ 🙂

P. S. Ak si chcete vytvoriť web, tak tu je návod ako na to >>>

Martin je tréner a mentor v oblasti inovatívneho predaja a online marketingu. Jeho cieľom je naučiť obchodníkov a podnikateľov využívať online marketing a moderné nástroje predaja vo svojej praxi. Je zástancom čestného a moderného predaja.
Komentáre
  1. Zuzka píše:

    Dnes už má polovica Európy viac ako 40 rokov a najbližších 17 rokov sa každý deň dožije 65 rokov 100tis ľudí (baby boomers).. Anti-aging = obrovský trend = obrovská príležitosť!

  2. Dušan píše:

    Velmi pekny clanok. Dnesna doba je plna prilezitosti a je len na nas, ci sa ich chopime. Bud hladame problemy alebo riesenia. Kto hlada riesenia pojde dopredu.

    Inak na podobnu temu som napisal clanok: Ako som v nákupnom centre spravil kontakt s neznámou osobou. Aj tu ide o to, ci sa k cinu odhodlame alebo nie. Verim, ze clanok pomoze niekomu k rozhodnutiu konat a urobit prvy krok. http://www.dusandaniel.sk/blog/multilevel-marketing/ako-som-v-nakupnom-centre-spravil-kontakt-s-neznamou-osobou/

  3. tatiana píše:

    Jeden znamy mi raz davnejsie pri nahodnom stretnuti na ulici povedal, ze peniaze su vsade priamo aj na ceste, len je potrebne sa ich naucit zbierat.
    Toto som si velmi dobre zapamatala, nakolko bol to moj spoluziak zo zs, vtedy znamy svojou neschopnostou sa ucit, skolskymi problemami a horsimi znamkami.
    Pozrela som sa teda na tu cestu a vravim si, co som slepa….?

  4. Stanislav píše:

    Bohužel ve většině případů nemůžu souhlasit s tím, co jsem si přečetl. Opravdu to není tak jednoduché, jak si pisatelé myslí a už vůbec je naivní si myslet,že peníze leží na ulici.

    • Ján píše:

      Podľa mňa záleží od uhlu pohľadu, trpezlivosti a očakávaní človeka . Výraz „jednoduché“ či „zložité“ sú relatívne pojmy. Príklad: Ak dosiahnem úspech po roku nepretržitej, systematickej práce, tak jednému človeku sa to môže zdať ťažké a inému zas jednoduché. Záleží od toho, čo od úspechu očakávam a koľko som ochotný kvôli tomu obetovať. Takisto napríklad ak chcem byť profesionálny futbalista, tak viem, že tomu obetujem najbližších 10 rokov života, no nikdy to neklasifikujem ako ťažké či nemysliteľné. Jednoducho na tom pracujem a nezaoberám sa tým koľko rokov to bude trvať. Cieľ mám jasný. Úplne sa stotožňujem s vyjadrením, že „Úspešní ľudia vidia príležitosti a tí neúspešní vidia len prekážky.“ Toľko môj názor.

  5. stanislav píše:

    Chtěl bych reagovat na poslední příspěvek. Čerti mě berou, když slyším a vidím frázi…co očekávám od úspěchu…..co kruci mohu očekávat? Snad by bylo lepší napsat…co mám udělat,abych byl úspěšný?? Do čeho se pustit? a mám na to? A hlavně musím mít spočítané, jestli to nebude prodělečné. A pokud chci hrát fotbal, tak taky musím přemýšlet, jestli se tímto uživím.Jestli mám finanční krytí,pokud se mi stane úraz a já budu muset předčasně končit.Takže je potřeba na to myslet.

  6. Jozef píše:

    Zdravím … co mate na mysli pod pojmom : ANTI-AGING?
    Dakujem za odpoved.

  7. Ahoj, a čo tak jazykové centrum?

    som pôvodne prekladateľka-tlmočníčka a sprievodkyňa v cestovnom ruchu, mám živnosť.

    Zaujímam sa aj o doučovanie/vyučovanie francúzštiny a slovenčiny, poprípade korektúry textov.

    Mám úžasného kamaráta, ktorý mi poradil nahrať na youtube nejaké lekcie francúzštiny zdarma a za ďalšie si potom nechať zaplatiť. Práve na tom pracujem.

    To by bolo ok, neviem však ako rozbehnúť ten preklad. Sem tam prekladám pre jednu prekladateľskú agentúru, ale je toho málo. Trochu aj sprevádzam a od budúceho týždňa budem doučovať.

    Oslovujem jazykové školy, francúzske firmy (Peugeot, Orange, Danone…) Napriek tomu mám stále pocit, že nerobím dosť veľa.

    Rozmýšľam, že začnem robiť titulky k filmom len tak na youtube.

    Živnosť mám od októbra, stále sa utešujem, že sa to ešte rozbehne..V novembri-decembri som tých prekladov aj mala dosť ale teraz nič…

    Musím asi premyslieť stratégiu a ísť na to originálnejšie.

  8. Zuzy píše:

    Ahoj Martin, pekný článok,
    budúcnosť z môjho pohľadu vidím v starostlivosti o zdravie a krásu v čom sa aj pracovne pohybujem. Strava už žiaľ nieje taká pestrá tak ju treba dopĺňať vhodnými a hlavne čistými doplnkami výživy vyťaženými z prírody a to isté platí aj pre starostlivosť o pleť a telo. Deti sú často choré a im vieme tiež pomôcť prírodnou cestou na zvýšenie imunity a odolnosti malého organizmu voči veľkým neduhám 🙂
    Krásny deň všetkým prajem
    Zuzy 🙂

  9. Ján píše:

    Ahoj Martin
    Veľa ľudí ma nápad, ale bojí sa ísť do realizácie. Premýšľajú, čo keď to nepôjde? A často ich v tom utvrdzuje aj ich okolie. Hovoria im, že keby to bolo také dobre, už dávno by to robil niekto iný. Zažil som to na vlastnej koži. Ale keď to nevýskúšajú a neurobia všetko preto, aby svoj nápad zrealizovali, tak budú stále iba plakať. Podnikanie je veľmi tvrdý chlebík 24 hodín denne. Práve prichádzam na trh s automatom na predaj prírodných ovocných štiav, tak viem, čím som prešiel. A podnikám už už od roku 1992.

    • Martin Mažár píše:

      Ján, ďkaujem za komentár. Je to presne tak ako píšeš. Úspešní podnikateľ jednoducho ide do akcie 🙂 Ja som napríklad začal podnikať tak, že som 3 mesiace sa tváril, že chodím do práce alebo chodil som do svojej novozaloženej firmy. Až keď som mal po troch mesiacoch prvé úspechy, som to doma prezradil :). Džím palce, nech sa ti s automatom na predaj prírodných štiav darí 🙂

Pridať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů